ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=3 max_width=1300]

Välkommen till dagligvaruhandelns ledande största bästa finaste magazine

DAGENS NYHET

Julen driver upp matsvinnet så kan du som butik möta kundernas behov

Julhelgerna är den period då svenska hushåll slänger mest mat. Det påverkar både plånbok och miljö men också hur kunder planerar sina inköp. För dig som arbetar i dagligvaruhandeln finns det flera sätt att möta beteendeförändringarna och samtidigt göra det enklare för kunderna att handla smartare. Under december lagar många mer mat än de hinner äta. Många familjer följer traditioner som kräver stora mängder råvaror, och kombinationen av överflöd, tidspress och osäkerhet kring datummärkning bidrar till ett tydligt mönster julveckorna är årets mest svinnintensiva period. För dig i butiken innebär det att kunderna söker tydligare vägledning kring hur mycket som faktiskt behövs, vad som går att förbereda i förväg och hur rester kan tas tillvara. En tydlig trend är att

Fortsätt läs »

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=4]

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=3]

MISSA INTE VÅRT DAGLIGA NYHETSBREV

HÅLL KOLL DIREKT I MOBILEN!

Ur magasinet

PROFILEN

Håll koll Prenumerera här!

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=3]

BESÖKER MÄSSA ->

Annons

[bsa_pro_ad_space id=1]

SENASTE NYTT

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=1]

PRODUKTNYTT

Här presenteras leverantörernas nyheter!

En populär vinjett, där du håller koll på dom senaste trenderna på butikshyllan. 

Tipsa oss på [email protected]

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=1]

ONLINEVIDEO

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=3]

Ur magasinet

I BUTIK

Håll koll Prenumerera här!

EXKLUSIV MEDIAPARTNER

GASTRO SUMMIT 2019

Framtidens mat: Maskar, gräshoppor eller människokött?

Är vi människor för egoistiska för att kunna leva hållbart? Är kannibalism lösningen på framtidens livsmedelsförsörjning? Har Generation Z svaren på världens livsmedelsutmaningar? Kan man lura konsumenter att göra de rätta valen? Frågorna inför framtidens matutmaningar är många. På GastroSummit får du några av svaren – men får också ta del av de senaste vetenskapliga rönen och träffa de ledande experterna. 

På Stockholmsmässan den 3-4 september 2019.

ANNONS

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder

Tid kvar till att nästa magazine går på tryck!

ANNONS

[bsa_pro_ad_space id=3]

Nyheter från koncernen COOP

Nyheter från ICA

Nyheter från Axfood

Nyheter från Bergendahls

Övrigt i dagligvaruhandeln

Lidl säljer del av fastighet

Lidl Sverige har sålt en del av sin fastighet vid Tångarondellen i Falkenberg. Det rör sig om en avstyckad del på 5 000 kvadratmeter, inklusive den gamla Lidl-butiken. Köparen är en lokal aktör, och hyresgäst i fastigheten blir klädkedjan Lager 157, som planerar att öppna sin butik sommaren 2025.

Fortsätt läs »

Firar två miljoner användare

Sedan lanseringen av Lidl Plus i oktober 2020 har Lidls kundklubb vuxit i rekordfart. Nu, drygt fyra år senare, har appen sprängt tvåmiljonersvallen och blivit en av Sveriges mest populära kundklubbar. Idag har nästan var femte svensk Lidl Plus i sin mobil, vilket befäster Lidl Sveriges ställning som en kundfokuserad aktör på marknaden.

Fortsätt läs »

Circle K rekryterar RDO från Lidl

Circle K Sverige har rekryterat Johan Eriksson som ny Regional Director of Operations. Eriksson, som börjar sin nya roll i januari 2025, kommer närmast från Lidl Sverige, där han har haft en nyckelroll i företagets etablering och utveckling under de senaste 20 åren.

Fortsätt läs »

Går med i initiativet Hållbar Livsmedelskedja

Lidl Sverige har gått med i Hållbar Livsmedelskedja, ett initiativ mellan livsmedelsbranschen och WWF som syftar till att påskynda omställningen mot ett mer hållbart matsystem. Initiativet samlar nu 16 svenska livsmedelsföretag som tillsammans ska arbeta för att minska klimatpåverkan, bevara biologisk mångfald och förbättra djurvälfärd samt mänskliga rättigheter inom livsmedelsproduktionen.

Fortsätt läs »

Grönt i samklang med klassiska toner

Lidl Sverige har tagit ett oväntat steg för att förbättra kvaliteten på sina frukt- och grönsaksprodukter genom att spela klassisk musik i sina växthus. Med stöd av forskning från RISE, har företaget installerat ljudsystem som sprider toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern över sina odlingar runt om i Sverige.

Fortsätt läs »