Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

Hemköp i Falun centrum nyinvigs 

Hemköp i centrala Falun har genomgått en omfattande moderniseringsprocess och nyinvigs med flera spännande uppdateringar, inklusive en helt ny varmmatsbuffé som erbjuder ett nytt lunchalternativ för alla i området.

Fortsätt att läsa »

Förändringar i Pauligs koncernledning

Paulig genomför förändringar i koncernledningen som en del av en större organisationsförändring där två affärsområden slås samman till ett. Tidigare VD för Santa Maria, Henrik Samuelson, tar sig an rollen som Senior Vice President (SVP) för det globala affärsområdet Customer Brands, medan Lenita Ingelin blir ny SVP för det globala affärsområdet Branded samt ny VD för Santa Maria AB.

Fortsätt att läsa »

Populär maträtt har blivit Ä-märkt

Köttfärssås, eller bolognese som den också kallas, är en av svenskarnas absoluta favoriträtter. Trots dess popularitet finns det förvånansvärt få färdiga köttfärssåser på marknaden, oftast bara enstaka konserverade varianter. Nu lanseras BOLLO – färska köttfärssåser gjorda från grunden, och dessutom Ä-märkta.

Fortsätt att läsa »

Minskar sitt matsvinn med Matmissionen

Atria har tecknat donatoravtal med Matmissionen. Genom samarbetet kan Atria minska matsvinnet vid sina sju svenska fabriker samtidigt som de stödjer Matmissionens arbete för människor i ekonomisk utsatthet. I veckan gick den första leveransen med tio pallar varmkorv från Atrias centrallager i Sköllersta.

Fortsätt att läsa »

Svenskar förändrar inte årets midsommarfirande

Trots det sämre ekonomiska läget kommer sex av tio svenskar inte göra några förändringar till årets midsommarlunch. Endast en av tio kommer att planera mängden bättre för att undvika rester och lika många kommer att servera färre rätter, även fast vissa rätter lämnar mycket rester. Det visar en ny Sifo-undersökning från HelloFresh.

Fortsätt att läsa »

Hemköp Kungsbacka Torget inviger

Nya kylar och frysar som kommer halvera energiförbrukningen, en helt ny mejeriavdelning och ny inredning i hela butiken. Det är några av uppdateringarna som skett hos Hemköp Kungsbacka Torget. I augusti kommer även en helt ny varmmatsbuffé finnas på plats som kommer innebära ett nytt alternativ för Kungsbackas lunchkunder.

Fortsätt att läsa »

Miljöpris till Coops satsning på fossilfria

Eskilstuna kommun har tilldelat årets miljöpris till Coop för deras banbrytande arbete med fossilfria transporter och den nya varuterminalen i Eskilstuna. Priset delades ut i samband med Världsmiljödagen och syftar till att uppmuntra insatser som långsiktigt främjar miljön i kommunen.

Fortsätt att läsa »

Icas miljardsatsning syns fortfarande inte

I maj ökade matpriserna något, och den utlovade miljardsatsningen från Ica har ännu inte blivit märkbar. Tvärtom har Icas priser ökat sedan i mars, enligt färska siffror från Matpriskollen. ”Det skulle verkligen vara bra om satsningen slog igenom även i butiksled”, säger Ulf Mazur, vd och grundare av Matpriskollen.

Fortsätt att läsa »

Börjar med komposterbara påsar

Trots att plastpåseskatten inte försvinner förrän i november, har Filip Cronberg på ICA Kvantum i Klippan återinfört komposterbara bärkassar redan nu. Skatten på dessa påsar infördes samtidigt som den på plastpåsar, vilket dödade marknaden för dem. Men både kunder och butik har saknat dem.

Fortsätt att läsa »

Svenske Joakim Losin bakom världens dyraste öl

Joakim Losin från Carlsberg har skapat världens dyraste öl för att hylla Liverpool-tränaren Jürgen Klopp. En av flaskorna såldes nyligen på auktion för 9 000 pund, motsvarande 120 000 SEK, vilket gör den till den dyraste ölen någonsin. Intäkterna går till Liverpool Foundation, som stöder utsatta familjer och ungdomar i Liverpool-området.

Fortsätt att läsa »

Prototyperna för framtidens matsystem

Polarbröd och det globala innovationsnätverket MTF Labs har visat upp de banbrytande resultaten från den första omgången av Framtidsreceptet. Med över 120 lösningar inskickade från olika länder på årets hållbarhetsutmaning ”En mer hållbar måltid” har fem idéer valts ut som inspirerande exempel på framtidens regenerativa matsystem.

Fortsätt att läsa »

Snabbgross Club öppnar ny medlemsbutik

Axfoods restauranggrossist Snabbgross expanderar återigen sitt framgångsrika medlemsbaserade butikskoncept Snabbgross Club. I slutet av september kommer den befintliga Snabbgrossbutiken i Halmstad att konverteras till en Snabbgross Club, vilket innebär att även privatpersoner får möjlighet att handla matvaror som vanligtvis bara restauranger har tillgång till – stora förpackningar till små priser.

Fortsätt att läsa »

Norrloumi – nyhet i grillosthyllan!

Nu lanseras Norrloumi, ett smakrikt och hållbart alternativ till importerad grillost, tillverkad av komjölk från Norrland med en norrländsk smaktouch. Den gnissliga grillosten är Norrmejeriers senaste tillskott till hela Sveriges matbord, med Norrloumi kan hela Sverige njuta av Norrland i ett paket!  Perfekt för säljande butiksexponeringar under grillsäsong – men

Fortsätt att läsa »

Helix Sweden lanserar on!PLUS

Efter att ha etablerat en av de minsta nikotinpåsarna på den svenska marknaden lanserade Helix Sweden under andra halvåret 2023 on!PLUS® . Det är Helix Swedens första produkt i kategorin “slim”. Påsen i on!PLUS® är gjord med tekniken FLEX TECH. Det är en speciell teknologi som gör själva påsen särskilt

Fortsätt att läsa »

Nyhet inom vår populära Robbyfamilj!

Robby Easy Yogurt Dryck Mango-Banan med sugrör är det perfekta mellanmålet att ta med till sommarens utflykter! Med den fruktiga smaken av mango-banan är det ingen tvekan om att det blir barnens nya favorit! Dryck-yogurten har låg sockerhalt och är laktosfri. Lanseringsvecka: 20 Rek. konsumentpris: 10,90 kr

Fortsätt att läsa »

Hi proteinmousse Stracciatella!

Vår nya läckra proteinmousse, Ehrmann High Protein Mousse Stracciatella kombinerar den luftiga konsistensen med den goda smaken av stracciatella med chokladbitar i! Men låt inte den goda smaken lura dig – moussen innehåller 20 g protein, är laktosfri och utan tillsatt socker! Lanseringsvecka: 20 Rek. konsumentpris: 19,90 kr

Fortsätt att läsa »

Arla Foods lanserar Keso lök

Förra året presenterade KESO® Cottage cheese en ny finkornig och krämig variant av KESO® under namnet Crushed. Nu utökas Crushed-sortimentet med en helt ny smak: lök. Nya KESO® Cottage cheese crushed lök har en mild och naturlig smak av lök och passar perfekt som en proteinrik ingrediens i matlagningen eller som tillbehör. 

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024
designpartner: www.simboads.com

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Responsible publisher: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14