Apoteksvaror heta även nu på nätet

Foto MostPhotos
Många delar av e-handeln uppvisar problem nu men för apoteksbranschen är det fortsatt goda tider på e-handelsmarknaden.

Under pandemiåren fick e-handeln med apoteksvaror ett mycket starkt genombrott.
Klarnas nya Shopping Pulse visar att den trenden håller i sig.

45 procent av alla svarande har handlat apoteksvaror på nätet den senaste månaden, enligt undersökningen.
Klarnas statistik grundar sig på data från över 19 000 konsumenter i 18 länder.

Statistiken visar att efter apoteksvaror är kläder och skor det som svenskar handlar mest av på nätet.

De 45 procent som säger sig ha handlat apoteksvaror på nätet sticker ut i en internationell jämförelse.

I Norge och Finland är det bara 23 respektive 12 procent som säger att de regelbundet köper apoteksvaror på nätet.

Även länder som USA (32 procent), Storbritannien (24 procent ) och Tyskland (30 procent) ligger långt efter Sverige, enligt Klarna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil