Hänger ut säljare för färre returer

Foto MostPhotos
Amazon har hittat ett nytt sätt att försöka minska antalet returer. Man offentliggör helt enkelt vilka produkter det är som returneras oftast.

Returer inom e-handeln är ett välkänt problem och ett centralt sådant för e-handeln i sig, av det enkla skälet att de är kontraproduktiva och belastar ekonomiskt.

Därför har branschen sett ett stort antal försök till lösningar från AR-lösningar till höjda avgifter och till och med svartlistningar av kunder som gör för många returer, skriver ehandel.se.

Det är också där Amazons nya funktion för att försöka få ned antalet returer presenteras.
Amazon tänker helt enkelt berätta för alla vilka produkter som ofta returneras.

Enligt The Information, som ehandel.se:s text bygger på har Amazon börjat lägga till en ”varningsetikett” på produkter som har en hög returgrad, en etikett som gör att det framgår att varan är ”frequently returned”. 

Dock gäller det, inte helt oväntat, enbart tredjepartssäljares produkter och inte Amazons egen e-handel över huvud taget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil