Satsar på Cash i Örebro

Bergendahls Foods butikskoncept Cash tar sikte på storhushåll, restauranger och familjer. | Foto av Vira Petrunina
Bergendahls food gör om sin City Gross-butik i Örebro till en Cash-butik. Det blir den andra i ordningen och den ska omformateras efter sommaren.

I november 2019 nyöppnade Bergendahls sin butik i Hyllinge som en Cash-butik. Nu går man vidare i konceptet.
Det är den befintliga City Gross i Örebro som omformas till samma butiksformat.

Bergendahls Foods butikskoncept Cash tar sikte på storhushåll, restauranger och familjer som vill handla mat och hushållsartiklar i storförpackningar.
Nu ska man testa samma upplägg i butiken i Örebro vilken funnits i drift sedan hösten 2011.

– Uppgraderingen av Hyllinge Cash har gett bra resultat, det visar att vi är på rätt väg. Vår ambition har varit att fortsätta att växa med fler enheter om investeringen föll väl ut, säger Bergendahls foods försäljningsdirektör Henrik Weiden om det steg man nu tar i Örebro.

– Vi har kommit fram till att Cash-konceptet passar våra befintliga lokaler i Örebro bättre. Det handlar om hur vi kan dra nytta av läget, efterfrågan och ytorna på bästa sätt. Nu ser vi fram emot att forma och utveckla konceptet i vår andra pilotbutik, säger Henrik Weiden.
Något datum för nyöppning är inte bestämt men arbetet med omvandlingen beräknas starta efter sommaren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil