Ny variant av folköl från Brutal Brewing

Ny variant av folköl från Brutal Brewing
Brutal Brewing lanserar en ny typ av öl på temat full smakstyrka men lite alkohol. Fot. Pressbild Spendrups.
Brutal Brewing lanserar vad man kallar en ”revolutionerande folköl” där siktet är inställt på full smakstyrka men endast 2,7 procent alkohol.

Brutal Brewing lanserar vad man kallar en ”revolutionerande folköl” där siktet är inställt på full smakstyrka men endast 2,7 procent alkohol.

Med sin senaste nyhet Taste-A-Lot lanserar nu Brutal Brewing en helt ny typ av öl som levererar full smakstyrka, men endast innehåller 2,7 % alkohol, skriver Spendrups i en pressrelease.
De tre brygdtyperna Hoppy Lager, Pilsner och IPA ska möta det stora intresset för smakrik öl med lägre alkoholhalt samt bredda dagens utbud inom 2,8-segmentet.

Intresset för lågalkoholhaltig dryck har under de senaste åren vuxit sig allt starkare hos såväl konsumenter som tillverkare. Samtidigt har trenden för folköl varit vikande, framförallt till förmån för det snabbt växande och allt populärare alkoholfria ölsegmentet, vilket man nu vill möta.

Det här är en utveckling som har gjort att 2,8-segmentet mer eller mindre har stannat upp både vad gäller produktutveckling och breddning.
– Vi startade det här projektet för ett par år sedan för att vi ville blåsa nytt liv i folkölskategorin genom att erbjuda konsumenterna ett fullvärdigt öl med god smak, låg alkoholhalt och högkvalitativ känsla. Ett öl att njuta av tillsammans med mat eller för att bara unna sig i stunden, säger Sofia Andersson, produktchef för Brutal Brewing.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil