270 000 kr till Regnbågsfonden

Kaffeälskare genererade 270 000 kronor till Regnbågsfonden efter aktiviteten där Löfbergs ger en krona per paket Equality light roast till fonden.

Tidigare i år lanserade Löfbergs kaffet Equality light roast i begränsad upplaga. För varje sålt paket skänker Löfbergs en krona till Regnbågsfonden.
Nu har allt kaffe lämnat Löfbergs lager, vilket innebär att Regnbågsfondens får 270 000 kronor.

– Här ville vi uppmärksamma alla likas värde, något vi jobbar med på många olika sätt. Att vi och våra kunder nu bidrar med drygt en kvarts miljon kronor som stöd till Regnbågsfondens arbete känns riktigt bra, säger Jenny Tegnhed, kategorichef hos Löfbergs.

Regnbågsfondens är en stiftelse som vill bidra till en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck.
Det gör man bland annat genom ekonomiskt stöd till HBTQ-organisationer i hela världen, företrädesvis i länder där regnbågspersoner förföljs och trakasseras av myndigheter, polis och religiösa institutioner.

Kajsa Bergqvist och Fredrik Robertsson på Regnbågsfonden med checken från Löfbergs. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.