270 000 kr till Regnbågsfonden

Kajsa Bergqvist och Fredrik Robertsson på Regnbågsfonden med checken från Löfbergs. | Foto: Pressbild
Kaffeälskare genererade 270 000 kronor till Regnbågsfonden efter aktiviteten där Löfbergs ger en krona per paket Equality light roast till fonden.

Tidigare i år lanserade Löfbergs kaffet Equality light roast i begränsad upplaga. För varje sålt paket skänker Löfbergs en krona till Regnbågsfonden.
Nu har allt kaffe lämnat Löfbergs lager, vilket innebär att Regnbågsfondens får 270 000 kronor.

– Här ville vi uppmärksamma alla likas värde, något vi jobbar med på många olika sätt. Att vi och våra kunder nu bidrar med drygt en kvarts miljon kronor som stöd till Regnbågsfondens arbete känns riktigt bra, säger Jenny Tegnhed, kategorichef hos Löfbergs.

Regnbågsfondens är en stiftelse som vill bidra till en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck.
Det gör man bland annat genom ekonomiskt stöd till HBTQ-organisationer i hela världen, företrädesvis i länder där regnbågspersoner förföljs och trakasseras av myndigheter, polis och religiösa institutioner.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil