OKQ8 vinnare inom hållbarhet i sektorn

OKQ8 vinnare inom hållbarhet i sektorn
Foto: OKQ8
OKQ8 tog hem titeln när de svarande i Sustainable brand index fick ranka de mest hållbara varumärkena inom kategorin drivmedel.

OKQ8 tog hem titeln när de svarande i Sustainable brand index fick ranka de mest hållbara varumärkena inom kategorin drivmedel.

I dagens företags- och handelsvärld är det viktigt att definiera sig som ett varumärke som arbetar med hållbarhet och följaktligen blir då även rankingar som Sustainable brand index väsentliga.
Därför var det glada miner hos OkQ8 när man rankades före övriga företag i kategori drivmedel i årets lista.

– Vi är otroligt stolta över utnämningen som är ett tydligt bevis på att vårt arbete med att hjälpa medlemmar och kunder att ställa om mot ett fossilfritt samhälle ger mening, menar OKQ8:s Andréa Haag.
– Placeringen speglar vår ambition att vara ledande i branschen när det kommer till hållbarhet.

Klimatet är i fokus när OKQ8 blickar framåt och målet är tydligt: OKQ8 ska vara klimatneutralt i egen drift 2030 och i hela värdekedjan 2045. Ett viktigt steg på vägen är satsningen på den fossilfria dieseln HVO100 som sänker CO2e-utsläppen markant i jämförelse med fossil diesel. Genom ett samarbete med Neste, världens största producent av HVO100, kan OKQ8 tillgängliggöra drivmedlet på hittills 170 stationer i sitt nätverk.

– Vi vill att det ska vara enkelt för medlemmar och kunder att ställa om till fossilfria alternativ, därför arbetar vi fokuserat med att utveckla produkter och tjänster inom detta område. För att lyckas med omställningen är strategiska partnerskap av största vikt, vilket är något som vi har tagit fasta på, fortsätter Andréa Haag.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil