Träningsutmaning i butik och gym – Arla Protein satsar på OCR

Träning med Arla Protein i gymmiljö under OCR-utmaning

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Arla Protein kopplar varumärket till rörelseglädje och gymträning. Nu inleder Arla Protein ett nytt samarbete med Nordic Wellness – där syftet är att inspirera fler till rörelse genom så kallad OCR-träning. Kampanjen Arla Protein OCR-Challenge lanseras under vecka 20 och rullas ut brett i både dagligvaruhandeln och träningsvärlden. Genom köpet av en Arla Protein-produkt får konsumenten tillgång till gratis gymträning och chansen att vinna startplatser till utmanande OCR-events.

Från butik till hinderbana

OCR – Obstacle Course Racing – är en träningsform som kombinerar löpning med fysiska hinder. Formen har blivit allt mer populär i Sverige, inte minst genom lopp som Tough Viking och Spartan Race. Med Arlas kampanj kopplas denna träningsform direkt till dagligvaran – där proteinprodukter som shakes, kvarg och puddingar lyfts som en del av en aktiv livsstil.

– Vi vill inspirera till rörelse och hälsa. Alla som köper någon av våra Arla Protein-produkter får gratis träning hos Nordic Wellness, och dessutom tävlar vi ut startplatser till flera OCR-events under året. Det här samarbetet stärker vårt varumärkes koppling till aktiv livsstil, säger Caroline Arentoft, varumärkesansvarig för Arla Protein.

Nationell räckvidd i flera kanaler

Bakom kampanjen står byrån United som tillsammans med kända träningsprofiler som Fanny Josefine Ahlfors och Patrik Widell tagit fram innehåll i form av träningsprogram, kostråd, filmer och exklusiva träningspass hos Nordic Wellness. Kampanjen får stöd i både digitala och fysiska kanaler: via influencers, gymskärmar, app, nyhetsbrev och fysiska events.

– Samarbetet ger oss en bred nationell kampanj tillsammans med ett varumärke som delar vår vision om att sprida rörelseglädje. OCR-träning är både rolig och utmanande – perfekt för att utveckla både styrka, smidighet och uthållighet, säger Oliver Sträng, marknadschef på Nordic Wellness.

– Det är kul att kunna samla två starka varumärken tillsammans med träningsprofiler som delar passionen för träning, tillägger Mattias Hägglén, kampanjansvarig på United.

Konsumentnära satsning i butik och gym

Kampanjen syns från vecka 20 i butik, där Arla Protein visar upp hela sitt sortiment. Samtidigt förstärks närvaron med aktivering i sociala medier, CRM och fysiska träningsmiljöer. Genom samarbetet positionerar sig Arla Protein ännu tydligare som ett alternativ för konsumenter med aktiv livsstil – och bygger samtidigt stark koppling mellan produkt, användning och upplevelse.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.