Från butik till hinderbana
OCR – Obstacle Course Racing – är en träningsform som kombinerar löpning med fysiska hinder. Formen har blivit allt mer populär i Sverige, inte minst genom lopp som Tough Viking och Spartan Race. Med Arlas kampanj kopplas denna träningsform direkt till dagligvaran – där proteinprodukter som shakes, kvarg och puddingar lyfts som en del av en aktiv livsstil.
– Vi vill inspirera till rörelse och hälsa. Alla som köper någon av våra Arla Protein-produkter får gratis träning hos Nordic Wellness, och dessutom tävlar vi ut startplatser till flera OCR-events under året. Det här samarbetet stärker vårt varumärkes koppling till aktiv livsstil, säger Caroline Arentoft, varumärkesansvarig för Arla Protein.
Nationell räckvidd i flera kanaler
Bakom kampanjen står byrån United som tillsammans med kända träningsprofiler som Fanny Josefine Ahlfors och Patrik Widell tagit fram innehåll i form av träningsprogram, kostråd, filmer och exklusiva träningspass hos Nordic Wellness. Kampanjen får stöd i både digitala och fysiska kanaler: via influencers, gymskärmar, app, nyhetsbrev och fysiska events.
– Samarbetet ger oss en bred nationell kampanj tillsammans med ett varumärke som delar vår vision om att sprida rörelseglädje. OCR-träning är både rolig och utmanande – perfekt för att utveckla både styrka, smidighet och uthållighet, säger Oliver Sträng, marknadschef på Nordic Wellness.
– Det är kul att kunna samla två starka varumärken tillsammans med träningsprofiler som delar passionen för träning, tillägger Mattias Hägglén, kampanjansvarig på United.
Konsumentnära satsning i butik och gym
Kampanjen syns från vecka 20 i butik, där Arla Protein visar upp hela sitt sortiment. Samtidigt förstärks närvaron med aktivering i sociala medier, CRM och fysiska träningsmiljöer. Genom samarbetet positionerar sig Arla Protein ännu tydligare som ett alternativ för konsumenter med aktiv livsstil – och bygger samtidigt stark koppling mellan produkt, användning och upplevelse.