Picadeli firade den egna dagen

Picadeli
Foto: Picadeli
I lördags var det inte bara vårdagjämning, vilket vi väl alla firar, utan dessutom den dag Picadeli bestämt ska vara världssalladsdagen även i år.

I lördags var det inte bara vårdagjämning, vilket vi väl alla firar, utan dessutom den dag Picadeli bestämt ska vara världssalladsdagen även i år.

För att uppmärksamma sin egen verksamhet och välja ett nytt spår i marknadsföringsvimlet bestämde Picadeli förra året att man skulle lansera 20 mars som världssalladsdagen.
I år – mer exakt i lördags – genomförde man den för andra året och en av aktiviteterna var att en krona per såld sallad i Sverige går till Generation Pep.

– För oss på Picadeli är det lika självklart att fira växtbaserad mat, som att vi firar våfflorna, semlorna eller kanelbullarna! Därför instiftade vi ifjol en helt egen dag – och varje år den 20:e mars infaller numer World salad day, sade Picadelis marknadschef Frida Bresander inför den egeninstiftade dagen.
– På sikt hoppas vi att det blir en dag som inspirerar fler, både unga och gamla, att äta frukt och grönt och vi uppmanar våra branschkollegor att haka på.

– Under World salad day skänker vi en krona för varje såld sallad till Generation Pep. Vi säljer flera tusen sallader om dagen i Sverige och den här dagen är ambitionen att sälja många, många fler, så att vi kan donera massor av pengar till Generation Pep. Vi vill att barn och ungdomar ska leva ett aktivt och hälsosamt liv, därför stöttar vi Generation Pep i deras arbete, säger Frida Bresander.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil