Nytt premiummärke choklad utan socker

Som en uppsättning biljardbollar men utan nummer, Surekas choklad. Foto: Pressbild
Vid ett event på Bulgariens ambassad i veckan har ett nytt svenskt bolag som producerar choklad utan socker nu presenterat sina produkter.

När i dagarna The Association of Diplomats Stockholm och This Group organisade ett event på Bulgariens ambassad I Stockholm fick ett 70-tal utländska diplomater och representanter från näringslivet provsmaka olika varianter av den nya chokladen Sureka, vars växtbaserade ingredienser ersätter tillsatt socker.

Bolagets vd,  Lucy Dahlgren, presenterade en ny digital plattform med samma namn som kopplar ihop mindre producenter med leverantörer och slutkonsumenter av växtbaserad choklad. 
Det svenska bolaget har redan startat en verksamhet i Bulgarien, Dis Bulgaria Group. Sureka är en del av projektet som därigenom erbjuds ett fönster mot den globala marknaden inom hälsosam choklad.   

Den globala marknaden för choklad utan socker växer kraftigt och det finns ett stort konsumenttryck att kunna spåra hela näringsinnehållet och leverantörskedjan, något som kunde bekräftas av flera diplomater på plats, enligt Sureka. 
Genom Surekas produkter kan producenter och konsumenter tillgodose detta behov genom en QR-kod, härigenom finns ett stort incitament för mindre producenter att knyta sig till den svenska plattformen, skriver företaget i en pressrelease.  

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil