”Stockholms mest innovativa butik”

Så här såg det ut när man skissade på Coops nya butik i Hagastaden. Nu finns den på riktigt. | Illustration: Coop
Denna tisdag, 6 oktober, öppnar Coop sin nya butik i Hagastaden i Stockholm och ambitionen är att bli ”Stockholms mest innovativa matbutik”.


Ny teknik, lokalt mathantverk, eget restaurangkök, bistro och en profilering inom vego och med en butiksodling av grönsaker som gör butiken delvis självförsörjande.
Så ser planerna och tankarna ut bakom Coop Hagastaden där man dels vill skapa en innovativ butik i framkant, samtidigt använda den främsta tekniken för att kunderna ska kunna koncentrera sig på matupplevelsen.

– Vi vill skapa en butik som är lika innovativ som inspirerande. Det ska vara lika enkelt att snabbt klara av sina vardagsinköp som att inhandla en festmåltid, vare sig du vill laga den från grunden eller bjuda på mat från vårt restaurangkök, säger Maria Ytter, butikschef på Coop Hagastaden.

Kundernas inköp i butiken kommer i huvudsak att göras i appen ”Scan & Pay”. Det innebär att kunden själv skannar sina varor medan matkassen fylls på. Sedan betalar man direkt i appen antingen med Swish eller betalkort och därefter är det bara att gå ut.
– Vi hoppas att 90-95 procent av kunderna använder den betalmetoden, säger Maria Ytter.

I butiken kommer den lokalt producerade maten få mycket utrymme. Redan i entrén kommer kunderna mötas av en butiksodling som tas fram i samarbete med företaget Grönska.
Odlingen som kommer att starta i slutet av oktober kommer göra butiken självförsörjande på färska örter. Läs mer om Coops nya framtidsorienterade butik i ett stort reportage i Butikstrender 9/2020. Prenumerera här.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil