Höga förväntningar på e-julhandeln

Höga förväntningar på e-julhandeln
Foto: Unsplash
Förväntningarna är höga på e-handeln inför jul och inte minst vill många ha en förstärkt digital köpupplevelse när ännu fler handlar julen på nätet.

Förväntningarna är höga på e-handeln inför jul och inte minst vill många ha en förstärkt digital köpupplevelse när ännu fler handlar julen på nätet.

Många av oss är laddade inför julen och julhandeln när vi nu återigen kan fira den under hyfsat normala former efter pandemin.
Sju av tio som svarat i en undersökning säger att de vill göra något extra av årets julhandel och drygt hälften av de svarande tänker julhandla på nätet.

Uppgifterna kommer ur en sorts undersökning Optimizely gjort och där vi vet att ungefär 1 000 svenskar har svarat.
Hur urvalet av svarande gått till är däremot oklart och det är då förstås svårt att veta om detsamma är statistiskt säkerställt.

Med den reservationen säger många av de svarande att de har höga förväntningar på den digitala köpupplevelsen.
E-handlarna tror sig enligt Optimizely redan leverera en tillräckligt bra sådan men de som svarat i undersökningen är inte lika nöjda, menar företaget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

En riktigt het aktie

Mitt i debatten och kritiken kring de snabbt stigande matpriserna tar Axfood plats bland Swedbanks favoritaktier. En bra investering, menar banken.

”Proteinskiftet har stannat av”

Proteinskiftet har stannat av, vego backar och växtbaserat ifrågasätts på sina håll med ny styrka. På ”Next Veg” hos Orkla Foods letade man orsaker.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil