Så har vi handlat hittills Black week

Arkivbild MostPhotos
När jippot Black week nu rullat igång kommer också de första siffrorna kring hur svenska kunder valt att handla under veckans inledning.

Datan kommer från Klarnas sök- och prisjämförelseverktyg och visar vilka kategorier och produkter som trendar bland svenska konsumenter.

Detta baserat på totala antalet klick och procentuell ökning av klick. Siffrorna visar även hur priserna skiljer sig jämfört med föregående vecka.

– Redan efter en dag ser vi stora ökningar av antalet klick i flera populära kategorier, vilket ger en föraning om att många är ute efter att göra smarta köp under årets Black Week, säger Martina Brynielsson som är marknadschef för Klarna i Sverige.

– Som konsument är det en jättebra idé att börja med att göra sin research och jämföra priser istället för att bara slå till direkt på något av alla de erbjudanden som regnar över oss under dessa dagar, tillägger hon.

Hem & hushåll är den kategori som flest klickar på (upp nästan 70% jämfört med förra veckan).

Kategorin står för en fjärdedel av det totala antalet klick.

Kökstillbehör, belysning och kaffemaskiner är extra populära inom hem & hushåll. Skönhet & hälsa kommer på andra plats. Hudvård och parfymer är särskilt efterfrågade. Kläder & accessoarer är trea, med ökning för skor och barnskor.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil