Så har vi handlat hittills Black week

Arkivbild MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

När jippot Black week nu rullat igång kommer också de första siffrorna kring hur svenska kunder valt att handla under veckans inledning.

Datan kommer från Klarnas sök- och prisjämförelseverktyg och visar vilka kategorier och produkter som trendar bland svenska konsumenter.

Detta baserat på totala antalet klick och procentuell ökning av klick. Siffrorna visar även hur priserna skiljer sig jämfört med föregående vecka.

– Redan efter en dag ser vi stora ökningar av antalet klick i flera populära kategorier, vilket ger en föraning om att många är ute efter att göra smarta köp under årets Black Week, säger Martina Brynielsson som är marknadschef för Klarna i Sverige.

– Som konsument är det en jättebra idé att börja med att göra sin research och jämföra priser istället för att bara slå till direkt på något av alla de erbjudanden som regnar över oss under dessa dagar, tillägger hon.

Hem & hushåll är den kategori som flest klickar på (upp nästan 70% jämfört med förra veckan).

Kategorin står för en fjärdedel av det totala antalet klick.

Kökstillbehör, belysning och kaffemaskiner är extra populära inom hem & hushåll. Skönhet & hälsa kommer på andra plats. Hudvård och parfymer är särskilt efterfrågade. Kläder & accessoarer är trea, med ökning för skor och barnskor.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.