Annons

Reitan Convenience Sweden driver Pressbyrån och 7-Eleven och konstaterar nu i Corona-tider att butikerna drabbas väldigt olika hårt av situationen. | Foto: Sten-Åke Stenberg
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Reitan Convenience Sweden driver Pressbyrån och 7-Eleven och konstaterar nu i Corona-tider att butikerna drabbas väldigt olika hårt av situationen. 
Allt beroende på läget. Exempelvis slår det hårt mot våra flygplatsbutiker, säger kommunikationschefen Lennart Schultz till conveniencestores.se.

Reitan poängterar att företagets högsta prioritet är att skydda kunder och medarbetare samtidigt som man vill upprätthålla sin verksamhet i så hög grad som möjligt.
Våra butiker ligger på platser där det normalt rör sig väldigt mycket människor och våra intäkter bygger på ett stort antal transaktioner. Så självklart är vi drabbade av att våra kunder inte rör sig ute i samhället i vanlig ordning, konstaterar Schultz.

Samtidigt ser man en positiv sida i det driv, engagemang och kreativitet som finns hos medarbetare och köpmän i en tuff situation.

Sedan har vi en förmåga att agera snabbt och kreativt i svåra situationer

– Vi blir så stolta när vi ser engagemanget som finns bland våra säljare och köpmän! Sedan har vi en förmåga att agera snabbt och kreativt i svåra situationer och vi arbetar intensivt med en mängd olika insatser för att hjälpa våra butiker genom den här krisen. 

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch