Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

”Vi är glada och stolta”

Coops varumärke Änglamark är Sveriges grönaste varumärke enligt en ny ranking från varumärkesbyrån Differ, meddelar Coop där man är ””glada och stolta” över rankingen.

Sveriges grönaste varumärke är en återkommande undersökning som Differ genomför och där drygt 1 000 svarande ger sin syn på miljö, hållbarhet och varumärken i nio branscher.
Där har nu Änglamark definierats som Sveriges grönaste varumärke.

– Vi är glada och stolta att Änglamark för nionde gången utses till årets grönaste varumärke. Änglamark har dessutom en positiv försäljningsutveckling samtidigt som ekoförsäljningen backar, säger Åsa Wickholm, chef för egna varumärken på Coop, i en kommentar.

När de som deltagit i undersökningen fritt får ange vilket varumärke som de anser vara grönast vinner Änglamark, med Coop på andra plats och Arla på bronsplats.
Coop rankas också som nummer ett i både dagligvaruhandeln och i banksektorn. Total vinnare i år blev SJ och Coop placerade sig på en silverplats före Ica, konstaterar Coop.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

Annons

Slappna av i en minut.

Läs mer här.

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.