”Vi är glada och stolta”

Coops varumärke Änglamark är Sveriges grönaste varumärke enligt en ny ranking från varumärkesbyrån Differ, meddelar Coop där man är ””glada och stolta” över rankingen.

Sveriges grönaste varumärke är en återkommande undersökning som Differ genomför och där drygt 1 000 svarande ger sin syn på miljö, hållbarhet och varumärken i nio branscher.
Där har nu Änglamark definierats som Sveriges grönaste varumärke.

– Vi är glada och stolta att Änglamark för nionde gången utses till årets grönaste varumärke. Änglamark har dessutom en positiv försäljningsutveckling samtidigt som ekoförsäljningen backar, säger Åsa Wickholm, chef för egna varumärken på Coop, i en kommentar.

När de som deltagit i undersökningen fritt får ange vilket varumärke som de anser vara grönast vinner Änglamark, med Coop på andra plats och Arla på bronsplats.
Coop rankas också som nummer ett i både dagligvaruhandeln och i banksektorn. Total vinnare i år blev SJ och Coop placerade sig på en silverplats före Ica, konstaterar Coop.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil