”Änglamark Sveriges grönaste varumärke”

Foto: Pressbild, Coop
Änglamark är det varumärke som flest svenskar väljer när de ombeds att fritt ange vilket varumärke som är grönast, enligt en färsk ranking av konsultföretaget Differ.

Coop utses till Sveriges grönaste varumärke inom kategorin dagligvaruhandel. 
Det sker när konsultföretaget Differ presenterar en ny ranking på området.
  
– Idag är hållbarhet en viktig fråga för svenska konsumenter. Coops kunder vill vara trygga med att maten de köper är schysst producerad och med god omsorg om miljö och klimat. Att vi vinner priser som grönaste varumärke är därför glädjande, säger Marie Nygren, tf vd för Coop Sverige. 
– Vi tolkar det som bevis på att Coops långsiktiga arbete med att erbjuda varor med lägre hållbarhetsavtryck märks bland Sveriges konsumenter, säger Marie Nygren, tillförordnad VD för Coop Sverige. 

Sveriges grönaste varumärke

I undersökningen har svenskarna fått utse Sveriges grönaste varumärke inom 13 olika branscher samt inom två övergripande kategorier. 
Coop når förstaplaceringen i kategorin för dagligvarubutiker, en placering som Coop försvarar från föregående år. När deltagarna i undersökningen fritt får ange vilket varumärke som de anser vara mest hållbart vinner Änglamark; kategorin kallas ”Folkets val”. 
Änglamark är Coops eget varumärke för ekologiska varor. Denna kategori vinner därmed Änglamark för elfte året i rad, skriver Coop.  

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil