Schysst käks Vegokebab årets dagligvara 2021

Schysst käks Vegokebab årets dagligvara 2021
Glada miner från det schyssta gänget bakom Schysst käk när man vunnit. Foto: Pressbild
En snabbväxare med schyssta produkter är Årets dagligvara 2021. Schysst käk tog hem priset i hård konkurs med Oatly och Orklas Anamma.

En snabbväxare med schyssta produkter är Årets dagligvara 2021. Schysst käk tog hem priset i hård konkurrens med Oatly och Orklas Anamma.

I konkurrens med Oatly och Anamma från Orkla foods är nu snabbväxande Schysst käk vinnare av priset Årets dagligvara och vederbörligen hyllade på Berns.

Priset Årets dagligvara delas ut till den produkt som haft den mest framgångsrika och innovativa lanseringen i dagligvaruhandeln.
I år går priset till Schysst käks Vegokebab som är en del i det framgångsrika konceptet hemmakebab.

– Alltså wow! Hela gänget på Schysst käk har gjort ett grymt jobb med lanseringen av vår superpopulära Vegokebab, jag kunde inte vara stoltare, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges mästerkock och grundare av Schysst käk.

Sedan 2006 har priset delats ut av branschorganisationerna Svensk dagligvaruhandel och DLF (Dagligvaruleverantörers förbund).
Marknadsandel, påverkan på kategorins tillväxt, försäljningsvärde, innovationsgrad och förmågan att fånga ett nytt konsumentbehov ligger till grund för priset.

– Kebab, vem vill inte äta kebab? Tidigare har det enbart erbjudits de som äter kött, men Schysst käk gör det nu möjligt för alla. Försäljningsdata visar att konsumenterna har tagit emot Vegokebab med öppen famn och även vi i juryn blev imponerade över Schysst käks produktutveckling och lanseringsstrategi, säger Karin Brynell, vd för Svensk dagligvaruhandel och juryns ordförande.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil