Annorlunda men bra år för Färsking

Annorlunda men bra år för Färsking
Foto: Pressbild
Färsking som fokuserar på sunda produkter för barn och andra kan konstatera att man trots tuffa omständigheter under coronapandemin slagit budget.

Färsking som fokuserar på sunda produkter för barn och andra kan konstatera att man trots tuffa omständigheter under coronapandemin slagit budget.

– Året som gått har verkligen varit ett annorlunda år för oss alla. Trots pandemi och tuffheter har vi klarat oss väldigt bra, konstaterar Färsking.
När 2020 snart summeras kommer det att visa en omsättning på 13,3 miljoner kr för det unga Helsingborgs-företaget mot 13,0 som var budgeterat mål.

Företagets kakao/hallon-granola har fått pris som Årets bästa produkt, en utmärkelse Färskings äpple/kanel-granola tog hem förra året.

Nu har man dessutom breddat sig utanför Sverige och från januari 2021 finns Färskings produkter i 17 Netto-butiker på Island.
– Islands befolkning har en stor kärlek för hälsosamma produkter och vi tror att detta är ett starkt steg där Färsking kan få mycket lärdomar inför vidare internationell expansion, tror man hos Färsking.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil