Annorlunda men bra år för Färsking

Annorlunda men bra år för Färsking
Foto: Pressbild
Färsking som fokuserar på sunda produkter för barn och andra kan konstatera att man trots tuffa omständigheter under coronapandemin slagit budget.

Färsking som fokuserar på sunda produkter för barn och andra kan konstatera att man trots tuffa omständigheter under coronapandemin slagit budget.

– Året som gått har verkligen varit ett annorlunda år för oss alla. Trots pandemi och tuffheter har vi klarat oss väldigt bra, konstaterar Färsking.
När 2020 snart summeras kommer det att visa en omsättning på 13,3 miljoner kr för det unga Helsingborgs-företaget mot 13,0 som var budgeterat mål.

Företagets kakao/hallon-granola har fått pris som Årets bästa produkt, en utmärkelse Färskings äpple/kanel-granola tog hem förra året.

Nu har man dessutom breddat sig utanför Sverige och från januari 2021 finns Färskings produkter i 17 Netto-butiker på Island.
– Islands befolkning har en stor kärlek för hälsosamma produkter och vi tror att detta är ett starkt steg där Färsking kan få mycket lärdomar inför vidare internationell expansion, tror man hos Färsking.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil