Kan få outlet med lyxmärken

En outletby med märken som Gucci och Versace? I lilla Löddeköpinge? Så kan det bli sedan kommunen och Rioja estates limited tecknat en avsiktsförklaring denna vecka.

Företaget Rioja estates limited har verksamhet på flera håll i Europa men med ett enhetligt koncept.
Det handlar om att skapa en by av outletbutiker som säljer skor, kläder och annat men med lite dyrare märken à la Versace och Gucci.

Nu vill man skapa en sådan outletby i skånska Löddeköpinge som ligger bra till mätt i avstånd från Malmö, Lund, Landskrona och Helsingborg.
I veckan skrevs en avsiktsförklaringen mellan kommunen och företaget när det gäller den östra delen av nuvarande handelsområde, Center syd.

Kommunen äger marken och avsiktsförklaringen har klubbats av kommunfullmäktige i Kävlinge kommun, som Löddeköpinge tillhör.
Avtalet innebär att företag får ensamrätt att under ett år framåt undersöka möjligheterna att etablera sig och att kommunen under tiden heller inte förhandlar med någon annan potentiell köpare av marken.

Kommunen räknar med att etableringen, om den blir av, kommer att innebära en rejält stor mängd nya jobb.
Från kommunalt håll tror man att handelscentret kan stå klart om mellan två och tre år om företaget man avtalat med bestämmer sig för en byggnation.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil