Kan få outlet med lyxmärken

En outletby med märken som Gucci och Versace? I lilla Löddeköpinge? Så kan det bli sedan kommunen och Rioja estates limited tecknat en avsiktsförklaring denna vecka.

Företaget Rioja estates limited har verksamhet på flera håll i Europa men med ett enhetligt koncept.
Det handlar om att skapa en by av outletbutiker som säljer skor, kläder och annat men med lite dyrare märken à la Versace och Gucci.

Nu vill man skapa en sådan outletby i skånska Löddeköpinge som ligger bra till mätt i avstånd från Malmö, Lund, Landskrona och Helsingborg.
I veckan skrevs en avsiktsförklaringen mellan kommunen och företaget när det gäller den östra delen av nuvarande handelsområde, Center syd.

Kommunen äger marken och avsiktsförklaringen har klubbats av kommunfullmäktige i Kävlinge kommun, som Löddeköpinge tillhör.
Avtalet innebär att företag får ensamrätt att under ett år framåt undersöka möjligheterna att etablera sig och att kommunen under tiden heller inte förhandlar med någon annan potentiell köpare av marken.

Kommunen räknar med att etableringen, om den blir av, kommer att innebära en rejält stor mängd nya jobb.
Från kommunalt håll tror man att handelscentret kan stå klart om mellan två och tre år om företaget man avtalat med bestämmer sig för en byggnation.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil