Nu startar Movement sin nya storstadskår

Nu startar Movement sin nya storstadskår
Storstädernas butiker står i centrum för Movements nya säljkår. Foto: Pressbild Movement
Nu kör Movement igång en ny säljkår och den ska ha fullt fokus på storstadsregionerna. Nyheten släpptes redan i höstas och nu går man igång på allvar.

Nu kör Movement igång en ny säljkår och den ska ha fullt fokus på storstadsregionerna. Nyheten släpptes redan i höstas och nu går man igång på allvar.

Nu startar Movement sin nya säljkanal i form av en storstadskår med möjlighet till direktförsäljning.
Det handlar om en något mindre kår än de sju rikstäckande säljkårer man har idag.

I portföljen finns leverantörer och produkter som önskar sälja via direktleveranser till enskilda butiker till exempel nystartade varumärken som har stor potential i våra storstadsområden, men även etablerade varumärken som är centralt listade och behöver extra förstärkning, skriver Movement i en pressrelease.

Det har varit ett stort intresse för denna säljkår sedan nyheten släpptes i slutet av oktober och redan från start finns varumärken i portföljen som Malmö chokladfabrik, Backers, Aqua Novel, Acai bowl, Sproud och Candinavia där, redovisar man.

– Att få vara delaktig i att bygga upp en helt ny säljkår som kommer att vara unik känns både spännande, utmanande och självklart väldigt roligt. Nya medarbetare och nya samarbetspartners, bara det är spännande och väldigt kul, konstaterar Jonas Hagelbäck.

Hagelbäck har tidigare arbetat som regionchef för säljkår kolonial hos Movement men blir nu försäljningschef för den nya storstadskåren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Dags att inviga nya Hemköp Stadshagen

Nu är det dags för invigning av Hemköp Stadshagen. På onsdag, 29 n9vember, öppnar man butiken, alldeles intill tunnelbanan i Stadshagen.

Tre av fyra ska minska julköpen

Tre av fyra svarande i en ny undersökning säger att de ska dra ned på julklappsköpen detta år. Många slopar julklappar till andra vuxna helt.

Medlemskampanj ska lyfta Coop

Coop lanserar en ny kampanj för att locka fler kunder och stå starka i konkurrensen med bland annat lågprisprofilerade kedjorna Lidl och Willys.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil