Två stora ekologiska höstsatsningar igång

Två stora ekologiska höstsatsningar igång
Känn lugnet är en ekologisk satsning där hela dagligvarubranschen deltar. Foto: Pressbild

Eko-September och Känn lugnet är två rubriker som handlar om kampanjer för sunda varor och ekologiska livsmedel där branschen deltar på olika sätt.

Nu drar Eko-September, kampanjen för ekologiska livsmedel, igång för tredje året i rad. Lidl Sverige deltar även i år, nu med extra fokus på ekologiskt frukt och grönt, meddelar man i en pressrelease.
Det är man inte ensam om när engagemanget i höstens kampanjer för ekologiskt enar hela dagligvarubranschen i Sverige.

Eko-September har skapats för att bidra till mer information och ökad kunskap om vinsterna med att välja ekologiskt: mer biologisk mångfald, rent vatten, levande jordar, inga naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel, extra god djuromsorg, mat utan onödiga tillsatser och själva certifieringen – att ekologisk mat är extra kontrollerad, sammanfattar Lidl som deltagare, i en pressrelease.

– Vi är väldigt glada över att få vara en del av Eko-September även i år och hoppas på att fler får upp ögonen för vårt sortiment av ekologiska varor, speciellt inom frukt och grönt. Värt att nämna är att vi erbjuder samma utbud av ekologiska och miljömärkta varor av högsta kvalitet till bästa pris i samtliga av våra 202 butiker, hävdar Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör hos Lidl Sverige.

I år är Lidl Sverige, i likhet med dagligvarubranschen i övrigt, även del av kampanjen Känn lugnet som vill lyfta mervärdena med just ekologiska frukter, grönsaker och mejeriprodukter.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.