Två stora ekologiska höstsatsningar igång

Två stora ekologiska höstsatsningar igång
Känn lugnet är en ekologisk satsning där hela dagligvarubranschen deltar. Foto: Pressbild
Eko-September och Känn lugnet är två rubriker som handlar om kampanjer för sunda varor och ekologiska livsmedel där branschen deltar på olika sätt.

Eko-September och Känn lugnet är två rubriker som handlar om kampanjer för sunda varor och ekologiska livsmedel där branschen deltar på olika sätt.

Nu drar Eko-September, kampanjen för ekologiska livsmedel, igång för tredje året i rad. Lidl Sverige deltar även i år, nu med extra fokus på ekologiskt frukt och grönt, meddelar man i en pressrelease.
Det är man inte ensam om när engagemanget i höstens kampanjer för ekologiskt enar hela dagligvarubranschen i Sverige.

Eko-September har skapats för att bidra till mer information och ökad kunskap om vinsterna med att välja ekologiskt: mer biologisk mångfald, rent vatten, levande jordar, inga naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel, extra god djuromsorg, mat utan onödiga tillsatser och själva certifieringen – att ekologisk mat är extra kontrollerad, sammanfattar Lidl som deltagare, i en pressrelease.

– Vi är väldigt glada över att få vara en del av Eko-September även i år och hoppas på att fler får upp ögonen för vårt sortiment av ekologiska varor, speciellt inom frukt och grönt. Värt att nämna är att vi erbjuder samma utbud av ekologiska och miljömärkta varor av högsta kvalitet till bästa pris i samtliga av våra 202 butiker, hävdar Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör hos Lidl Sverige.

I år är Lidl Sverige, i likhet med dagligvarubranschen i övrigt, även del av kampanjen Känn lugnet som vill lyfta mervärdena med just ekologiska frukter, grönsaker och mejeriprodukter.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil