[bsa_pro_ad_space id=3 delay=7]

Coop Sverige ändrar ledningsorganisation

Foto Pressbild
Coop Sverige förändrar sin ledningsorganisation och säger att det görs för ”ökad konkurrenskraft och stärkt gemensamt erbjudande”.

Coop Sverige anpassar och utvecklar sin organisation för ökad konkurrenskraft på marknaden.
Förändringen görs för att säkerställa ett starkt erbjudande till medlemmar och föreningarna, skriver man.

– De senaste åren har inneburit stora samhällsförändringar som påverkar våra medlemmar och kunder och oss som matkedja. Vi har tagit lärdomar från den tid vi har bakom oss och anpassar oss nu till vad vi behöver få på plats framåt, säger Marie Nygren, vd för Coop Sverige.

– Genom gemensamma arbetssätt tillsammans med föreningarna kommer vi närmare varandra och kan skapa ett stärkt gemensamt erbjudande. Förändringsbehovet i vår bransch ökar och vi ser behov av att kunna agera genom alla nivåer i organisationen, tillägger hon.

Förändringen innebär att två affärsområden struktureras om för att lyfta fler kompetenser, renodla verksamheten samt förbättra mötet med såväl medlem som leverantör.

Området Sortiment och Inköp delas upp i två affärsområden. Ansvarig för affärsområde Inköp blir Nichlas Olofsson och ansvarig för affärsområde Sortiment blir Johan Möllerström.

Området Försäljning och Marknad delas även det upp i två delar; affärsområde Kedjeorganisation och affärsområde Marknad. Per Magnusson blir ansvarig för Kedjeorganisation och Stina Thorgerzon blir ansvarig för affärsområde Marknad.

I samband med förändringen har Fredrik Uhrbom, Försäljnings- och marknadsdirektör Coop Sverige, valt att lämna sin roll.
– Under Fredriks ledarskap har Coop utvecklat nya affärer inom omnierbjudandet och B2B, vilket stärkt varumärket i Sverige. Satsningen på att förstärka Coops medlemslöfte och medlemserbjudande har bidragit till en stor ökning i antalet medlemmar. Jag vill tacka Fredrik för hans insatser på Coop, säger Marie Nygren, vd Coop Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

[bsa_pro_ad_space id=4 delay=7]

[bsa_pro_ad_space id=1 delay=7]

Västkustägg förvärvar Väst Ägg AB

Stjärnägg AB, en av Sveriges främsta leverantörer av ägg, tillkännager stolt att deras delägare, Västkustägg, har förvärvat Väst Ägg AB, tidigare känt som Lilluns Ägg. Denna strategiska expansion förväntas stärka deras kapacitet att leverera ägg av högsta kvalitet till butiker över hela landet.

Olivoljepriserna skjuter i höjden

Den senaste tiden har olivoljepriserna fortsatt att skjuta i höjden till följd av torkan som härjar i södra Europa. Enligt Ulf Mazur, vd och grundare av Matpriskollen, har priserna ökat med hela 5 procent under februari och en imponerande 40 procent på årsbasis.

Leder vägen för jämställdhet i näringslivet

En färsk undersökning utförd av Svensk Kooperation visar på en betydande skillnad i jämställdhetsarbetet mellan kooperativt ägda företag och börsbolag. Med Internationella kvinnodagen i sikte ger resultaten en inblick i hur olika typer av företag hanterar könsrepresentationen i sina ledande positioner.

Sex procent lägre konsumtion 2020

Konsekvenser för försäljning till minderåriga

När det kommer till Systembolaget är ålderskontroll av högsta prioritet. Att säkerställa att ingen under 20 år får köpa alkohol är en central del av deras arbete för att främja ansvarsfull konsumtion. Men vad händer om en misstag inträffar och alkohol säljs till en minderårig?

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil