Tareq Taylor bygger ut samarbetet med Coop

Tareq Taylor bygger ut samarbetet med Coop
Två rätt(er) när Tareq Taylor bygger vidare på samarbetet med Coop. Foto: Pressbild
Sedan en tid har Coops kunder kunnat köpa Tareq Taylors rätter i ”Maten é klar”. Nu bygger man ut med två nya färdigrätter, maklobi och schnitzel.

Sedan en tid har Coops kunder kunnat köpa Tareq Taylors rätter i ”Maten é klar”. Nu bygger man ut med två nya färdigrätter, maklobi och schnitzel.

Två nya rätter har alltså dykt upp då Tareq Taylor bygger ut samarbetet med Coop.
Hans maklobi och schnitzel är nytillskotten till de tidigare i varumärket ”Maten é klar”.

Rätterna är liksom de tidigare tillagade från grunden med ”hög råvarukvalitet och het utan onaturliga tillsatser och konserveringsmedel”, skriver Coop.
Att det blev just de här två rätterna finns, förstås, också en förklaring till.

– När jag var liten grabb fanns bara ett önskemål när pappa undrade vad min bror och jag ville ha. Maklobi utbrast vi högt med gemensam mun, berättar Tareq som lagade rätten i sitt populära tv-program Tareqs Taylors matresa.
– Jag är verkligen glad och stolt att få kunna presentera en rätt som denna, säger Tareq och hyllar husmanskosten från såväl Sverige som från Mellanöstern.

Maklobi betyder upp-och-ned på arabiska eftersom rätten serveras just så. Från allra första början men i Tareqs version gäller kyckling och vitkål.

Den andra rätten, schnitzel, var faktiskt en utmaning att laga som färdigrätt.
– Ja, man vill ju gärna ha den där krispiga ytan, något som kan vara svårt att bibehålla i förpackad form. Men vi löste detta genom att använda cornflakes, berättar Tareq.

Maklobi och Schnitzel säljs exklusivt under hösten på Coop och hittas på Stora Coop, Coop.se och större Coop-butiker.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil