Nytt marknadsgrepp från Estrella

Nu gömmer Estrella guldbiljetter i tio chipspåsar. Jakten börjar nu och de som får en av biljetterna bjuds på resa, boende, besök i chipsfabriken och en hel årsförbrukning snacks.

Estrellas nya marknadsföringsgrepp handlar alltså om gömda guldbiljetter i totalt tio chipspåsar vilka är spridda över hela Sverige.
Hittar man en så väntar resa, boende, besök i chipsfabriken tillsammans med en vän och naturligtvis en årsförbrukning snacks.

Kampanjpåsarna finns nu i chipshyllorna och jakten är igång. Biljetterna, de tio, finns i 275 grams-påsar med smakerna salt, grill och sourcream & onion.
– Det blir ett spänningsmoment att öppna en chipspåse och lika spännande för oss att öppna portarna. Vi vet ju inte heller var biljetterna finns eller vem som hittar en, konstaterar Estrellas marknadschef Sofi Randen.

Inte heller Estrella vet var biljetterna finns men kan konstatera att de är spridda över Sverige.
– Vi kan veta vilken ”batch” som biljetter placeras i, men det är hundratusentals påsar i varje batch som skickas till olika rikslager och butiker över hela Sverige i olika takt. Det går att spåra en påse från butik in till produktion – men att räkna ut precis vart en påse från produktion hamnar i slutändan är svårare, berättar Randén.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil