Första obemannade Pressbyrån

Pressbyrån lanserar det nya konceptet Pressbyrån Go | Foto: Michael Erhardsson
Nu öppnar Pressbyrån med ny teknik sin första obemannade butik. Pressbyrån Go heter konceptet och först ut är en butik på Kungsholmen i Stockholm.

Pressbyrån lanserar det nya konceptet Pressbyrån Go. Det är obemannade butiker med nyutvecklad teknik som möjliggör en ny nivå av tillgänglighet.
Första butiken finns nu på Kungsholmen i Stockholm men ambitionen är att öppna många fler de kommande åren.

Pressbyrån Go ska vara ett tillskott till Pressbyråns befintliga butiker och erbjuder en ny nivå av tillgänglighet, både till placering och öppettider.
I ett första skede kan Pressbyrån Go dyka upp i större kontorsbyggnader, hotellobbys eller sjukhus, men på sikt även som helt fristående butiker på gator och torg, skriver man i ett pressmeddelande där man påpekar att sortimentet ska anpassas efter det specifika läget. 

– Våra drygt 300 Pressbyrån-butiker runtom i Sverige är vår ryggrad. Samtidigt ser vi en trend i samhället där människor i högre utsträckning vill handla på sina villkor, säger Mariette Kristenson, vd för Reitan Convenience Sweden som äger Pressbyrån.
– Med Pressbyrån Go kan vi erbjuda convenience på ett nytt sätt och vår ambition är att konceptet ska växa betydligt under de kommande åren, påpekar hon.

För att handla laddar kunden vid första besöket ner appen Pressbyrån Go och scannar sedan en QR-kod vid ingången till butiken.
Varorna som kunden plockar registreras automatiskt i en virtuell varukorg med hjälp av kameror i taket och integrerade vågsensorer. Efter en enkel utcheckning är allt klart.

– Tekniken bakom Pressbyrån Go gör att kunden inte behöver göra något annat än att plocka sina varor. Allt registreras automatiskt vilket kommer vara en helt ny upplevelse på den svenska marknaden,
menar Reitans utvecklingschef Maria Isaksson.
– Vi har valt en flexibel lösning som gör att vi lätt kan anpassa oss och vidareutveckla konceptet i takt med att vi lär oss mer om hur kunderna tar till sig den nya butiken.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil