Fontana satsar med Leksand

Så här ser reklamen ut när Leksands knäckebröd och Fontana satsar gemensamt. | Foto: Pressbild
Grekland möter Dalarna i ett nytt samarbete när Leksand knäckebröd och Fontana bygger ett nytt samarbete där första steget är en gemensam kampanj.

Fontana och Leksands knäckebröd inleder ett samarbete som manifesteras i en gemensam kampanj.
De två familjeföretagen har skapat konceptet ”Dippa varje dag – med gott samvete” med ambitionen att lyfta smakupplevelsen när det grekiska köket möter det svenska.

– Det är inte ofta man hör Dalarna och Grekland nämnas i samma sammanhang. Därför är det såklart extra roligt att vi gör det här samarbetet med Fontana. Trots avståndet har vi alltid känt en speciell koppling till Fontana, säger Annika Sund som är marknadschef för Leksands knäckebröd.

Redan 1978 startade Frixos Papadopoulos tillsammans med sin fru Maro familjeföretaget Fontana.
– Trots våra olikheter så kan inte vårt samarbete med Leksands Knäckebröd kännas mer rätt. Precis som Leksands Knäckebröd har vi länge verkat inom samma bransch, samtidigt som vi alltid delat samma vision kring att det är råvarorna som i slutändan gör den största skillnaden, säger Corina Papadopoulou, marknadsansvarig hos Fontana.  

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil