Från Sverige nu med kring Ostfestivalen

Från Sverige nu med kring Ostfestivalen
Foto: Svensk Märkning
När Ostfestivalen i februari 2022 arrangeras på Münchenbryggeriet i Stockholm är det med ursprungsmärkningen Från Sverige som ny partner.

När Ostfestivalen i februari 2022 arrangeras på Münchenbryggeriet i Stockholm är det med ursprungsmärkningen Från Sverige som ny partner.

Ursprungsmärkningen Från Sverige är ny samarbetspartner till Ostfestivalen, som arrangeras för åttonde gången på Münchenbryggeriet i Stockholm den 11-13 februari 2022.
Ostfestivalen välkomnar både konsument och bransch och bjuder på goda smakupplevelser, kunskap och inspiration kring den svenska osten.

Under Ostfestivalen vill Från Sverige-märkningen uppmärksamma den svenska ostens mervärden och värdet av att välja svensk ost i butiken.
Ostfestivalen är den självklara mötesplatsen för alla som älskar ost. Här kan besökaren ta del av ett stort och unikt utbud av svensk ost från stora och små producenter från hela Sverige. Besökarna kan provsmaka och köpa hem lokala ostar så väl som svenska ostklassiker, påpekar arrangören i en pressrelease.

– Ostfestivalen ett utmärkt sammanhang för Från Sverige-märkningen att lyfta den svenska ostens mervärden. Här samsas storskaligt och småskaligt, och förutom goda ostar bidrar de till utveckling, jobb och produktion, säger Svenskmärkning AB:s vd Ulrika Ekström.

– Osten är viktig för de svenska mjölkbönderna och är nödvändig för att skapa bra lönsamhet framöver i det svenska lantbruket. Eftersom endast 4 av 10 ostar som vi äter i Sverige idag är svenskproducerade, ser vi en stor möjlighet att tillsammans med de svenska mejerierna öka den siffran, tillägger Ekström som på Ostfestivalen vill uppmärksamma besökarna om att de kan göra medvetna val av svensk ost när de handlar.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

CBS öppnar sin tredje Coop Mini

Coop butiker & stormarknader, CBS, inviger på fredag sin tredje obemannade butik. Denna Coop Mini öppnar i Gåvsta nordost om Uppsala.

Apotea ska växa så in i Norden

Det är Norden nästa som gäller för nätapoteket Apotea som ska växa via investeringar i norska och finska nätapotek framöver.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil