Färdigpackat Picadelis nya drag

Fem färdigpackade sallader är Picadelis drag när coronapandemin drar över Sverige. | Foto: Pressbild
Salladsjätten Picadeli lanserar fem färdigpackade sallader när coronasituationen skapar annorlunda förutsättningar för försäljningen i handeln.

Svenska salladsjätten Picadeli lanserar nu färdigpackade sallader av svenskarnas favoritingredienser för att möta kundernas behov i en annorlunda vardag.
De packade salladerna finns till salu från och med vecka 18.

Picadeli säljer årligen 29 miljoner sallader i Sverige och finns normalt i över 1 2 00 matvarubutiker över landet .
Under coronapandemins härjningar har dock förutsättningarna drastiskt förändrats och nu gör Picadeli ett drag i den nya situationen.

– Mycket har förändrats under den senaste tiden men behovet är detsamma, skriver Picadeli i en pressrelease.
– Däremot har vardagen och kundernas vanor förändrats, i tider av hemmajobb och social distansering, konstaterar förtaget.

Nu lanserar man därför fem färdigpackade sallader.
Nooodlemania, Freakkin fine falafel, Peace to the pesto, The Nacho Dream och Smokin’ salmon heter nyheterna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil