Glasklart stöd från Carlsberg

Ditt namn på glaset om du vinner på Tradera. Så ska Carlsberg bidra till krogbranschen i en tuff tid. | Foto: Pressbild
En landsomfattande kampanj från Carlsberg ska ge ett bidrag till restaurangbranschen under, en svår tid, via ”Stammisglaset” och med hjälp av Tradera.

Restaurangnäringen är en av de branscher som är hårdast drabbad av coronapandemin, konstaterar Carlsberg Sverige och landar en ny kampanj för att bidra till att stötta branschen.
Initiativet går under namnet ”Stammisglaset” och handlar om att hjälpa krogar och att uppmärksamma den positiva kraft Sveriges restauranger står för.

– Vi vill göra vad vi kan för att för att bidra till en livskraftig restaurangbransch. Därför lanserar vi nu vår största restaurangkampanj någonsin, säger Peter Hammarstedt, vd för Carlsberg Sverige.

Syftet med Stammisglaset är att hylla den speciella relationen mellan en restaurang och dess stammisar och samtidigt hjälpa Sveriges restauranger igenom en tuff tid.
Stammisglaset är ett unikt specialdesignat glas som endast görs i ett exemplar per krog och som auktioneras ut på Tradera till högstbjudande.

Alla intäkter från auktionen går oavkortat till den specifika restaurangen.
– Kampanjen är också en påminnelse om den starka relationen mellan gästen och restaurangen, påpekar Carlsbergs vd.

Stammisglaset är ett landsomfattande initiativ där över 700 restauranger deltar. Kampanjen lanseras 15 juni och pågår till och med den 28 juni.
Alla som har en favoritkrog har möjlighet att buda hem ett eget stammisglas på tradera.se.

Samtidigt dubblar Carlsberg Sverige det totala beloppet, upp till en miljon kronor, som auktionerna tillsammans inbringar.
Bidraget från Carlsberg Sverige fördelas sedan jämnt till alla restauranger som har varit med.
Under augusti levereras glasen till krogarna, ett glas för varje krog, som står i baren och väntar på dess vinnare.

Kampanjen kommer att synas i alla stora tv-kanaler, i tidningar och på sociala medier under fyra veckor.
– Vi vill hylla alla Stammisar från norr till söder och påminna om att det är nu som just deras favoritställe behöver hjälp, säger Peter Hammarstedt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil