Coop lanserar ny köksserie

Lotta Lundgren, som gör tv-reklam åt Coop, sätter nu också sitt namn på en ny serie köksredskap. | Foto: Coop.
Coop börjar nu sälja köksserien Lotta L, namngiven efter Lotta Lundgren som länge gjort tv-reklam för Coop som matprofil. Produkterna lanseras 18 maj.

Köksserien Lotta L. är utvecklad och framtagen av Coop i samarbete med dess reklamprofil Lotta Lundgren.
Serien innehåller till att börja med stek- och kokkärl, skärbrädor, knivar och verktyg i pressad bambu.

– Coop och Lotta delar samma syn på matglädje, hållbarhet och kvalitet. Det är roligare att laga mat med hållbara redskap som är bra för miljön och som samtidigt är funktionella. Vi är stolta att kunna erbjuda våra medlemmar och kunder en sådan här köksserie, särskilt i en tid då många lagar mat och bakar hemma mer än någonsin, säger Nichlas Olofsson som är chef för inköp & kategori hos Coop.

Lotta Lundgren har styrt såväl urval som utformning, material och design, skriver Coop.
– Jag går inte igång på dyra skrytgrejer, jag gillar enkla, genomtänkta saker som är gjorda för att användas varje dag. Den här serien sammanfattar min idé om vad en matlagande människa faktiskt behöver och hur köksredskap ska vara utformade, säger Lotta Lundgren själv.

Under arbetet med att skriva förpackningarnas texter lade Lotta därför stor vikt vid skötselråden.
– Man ska vara väldigt snäll mot sina köksredskap, de är ens närmaste arbetskamrater i köket. Inte minst i tider där matlagning hemma nästan blivit det enda vi kan hålla på med, är det kanske dags att fundera på en uppsättning verktyg som gör de där stunderna vid spisen lite enklare och gladare, säger Lotta.

Köksserien Lotta L. kommer att säljas exklusivt på Coop från och med vecka 21, med ett andra produktsläpp vecka 25.
Sortimentet hittar man på www.coop.se och i utvalda större Coop-butiker i hela landet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Sales Support firar 30 år

30-årsjubileum. Och 15-årsjubileum. Det är mycket nu för
Sales Support som både firar och tittar framåt.

Arla testar foder för mindre utsläpp

Nu testar drygt 2 500 svenska Arla-kor fodertillskottet Bovaer. Det är ett experiment som syftar till att minska metanutsläppen med cirka 30 procent.

Coop genomför en ny prissänkning

Även Coop utnyttjar läget till att nu göra en längre kampanj med prissänkta varor, i Coops fall för perioden 5 juni till och med 2 juli.

Marabous ägare svartlistas av Ukraina

Ukraina svartlistar Mondelez, som bland annat äger varumärken som Marabou, O´boy och Daim eftersom koncernen bidrar till Rysslands krigskassa.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil