Coop lanserar ny köksserie

Coop börjar nu sälja köksserien Lotta L, namngiven efter Lotta Lundgren som länge gjort tv-reklam för Coop som matprofil. Produkterna lanseras 18 maj.

Köksserien Lotta L. är utvecklad och framtagen av Coop i samarbete med dess reklamprofil Lotta Lundgren.
Serien innehåller till att börja med stek- och kokkärl, skärbrädor, knivar och verktyg i pressad bambu.

– Coop och Lotta delar samma syn på matglädje, hållbarhet och kvalitet. Det är roligare att laga mat med hållbara redskap som är bra för miljön och som samtidigt är funktionella. Vi är stolta att kunna erbjuda våra medlemmar och kunder en sådan här köksserie, särskilt i en tid då många lagar mat och bakar hemma mer än någonsin, säger Nichlas Olofsson som är chef för inköp & kategori hos Coop.

Lotta Lundgren har styrt såväl urval som utformning, material och design, skriver Coop.
– Jag går inte igång på dyra skrytgrejer, jag gillar enkla, genomtänkta saker som är gjorda för att användas varje dag. Den här serien sammanfattar min idé om vad en matlagande människa faktiskt behöver och hur köksredskap ska vara utformade, säger Lotta Lundgren själv.

Under arbetet med att skriva förpackningarnas texter lade Lotta därför stor vikt vid skötselråden.
– Man ska vara väldigt snäll mot sina köksredskap, de är ens närmaste arbetskamrater i köket. Inte minst i tider där matlagning hemma nästan blivit det enda vi kan hålla på med, är det kanske dags att fundera på en uppsättning verktyg som gör de där stunderna vid spisen lite enklare och gladare, säger Lotta.

Köksserien Lotta L. kommer att säljas exklusivt på Coop från och med vecka 21, med ett andra produktsläpp vecka 25.
Sortimentet hittar man på www.coop.se och i utvalda större Coop-butiker i hela landet.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.