Långkokt men snabblagat

Tre varianter när Coop sartsar på att lansera långkokt men snabblagt i nya Coop sous vide. | Foto: Pressbild
Coop lanserar ett nytt koncept med fem klassiska köttdetaljer, producerade på svensk råvara. Detta är ett Intressant koncept.

I och med sous vide-tillagningen blir köttet mört och tillsammans med buljongen som medföljer blir smakbilden djup, likt hemlagat, förklarar Coop.
Då den är sparsamt kryddad med enbart salt och peppar är smaken lätt att ta vidare till nya höjder, utan tongivande kryddor som stör. Men självklart går det även bra att bara värma upp och äta som den är, lyder konceptet.

– Långkokt men snabblagat är den självklara fördelen med de nya rätterna. Nu kan alla laga god och genuin mat men slippa att göra grundjobbet som både kräver viss kunskap i matlagning samt tid, konstaterar Åsa Wickholm som är chef för Coops egna varumärken.
– Detta gör de nya rätterna till ett positivt tillskott både till vardag och fest.

Kunderna får möra och smakrika köttdetaljer. Laga husman eller asiatiskt, centraleuropeiskt eller sydamerikanskt. De nya rätterna står med öppen dörr för alla matkulturer.

Coop sous vide finns i fem varianter – grytbitar av nöt, grytbitar av fläsk, rimmad fläsklägg, rimmad oxbringa och fläsksida.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil