Leksands knäckebröd lanserar knäckeväska

Såhär ser väskan ut | Foto Pressbild
Leksands knäckebröd tar ett udda PR-grepp genom att lansera en mörkblå, trekantig knäckeväska i läder, ”Trekanten”, som passar för trekantsknäcke.

För godare mellanmål i utemiljö har Leksands Knäckebröd skapat ”Trekanten” – en mörkblå, handgjord knäckeväska i vegetabiliskt garvat läder, framtagen för utflyktens knäckande utmaningar, skriver företaget.
”Trekanten” är formad efter Leksands signifikativa trekantsknäcke och är gjord tillsammans med dalanära Tärnsjö Garveri. Väskan finns i upplaga om 60 stycken.

Dalaföretaget utökar lanseringsperioden för det nytillkomna trekantsknäcket Frön och Havssalt med en knäckebrödsväska.
Väskans insida är gjord av rostfritt stål för att stå emot hajkens prövningar. Utsidan är klädd i exklusivt läder och är utvecklad med Tärnsjö garveri, beläget bara några mil från Dalarna, berättar Leksands knäckebröd.

– Långa turer i djupa skogar ligger oss dalmasar varmt om hjärtat. Det är där vi kan koppla av och ta det lugnt. Men, det har länge funnits ett problem. Vi bakar alltid för att våra knäcken ska bli så spröda som möjligt, därmed blir brödet svårt att skydda när brödet ligger i ryggsäcken. Med ”Trekanten” hålls knäcket från kras och vi vill visa att det är ett perfekt för ett mättande mellanmål även under långa skogsturer, säger Annika Sund, marknadschef hos Leksands knäckebröd.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

440 miljoner kronor till Arlabönder

Arlabönder runt om i Sverige kommer att dela på en utdelning på cirka 440 miljoner kronor som en del av den efterlikvid som beslutades av Arlas högsta beslutande organ. Det totala beloppet för hela Arlas nordiska mjölkbönder är cirka 270 miljoner euro.

Ökar ersättningen till norrländska mjölkbönder

Från och med den 1 mars 2024 höjer Norrmejerier ersättningen för mjölkråvara med 30 öre. Beslutet välkomnas av både mjölkbönder och företagsledningen som ser det som ett nödvändigt steg med tanke på de utmaningar som mjölkbönderna i Norrland står inför.

Premiär för två nya Snabbgross Club

Den 29 februari slår Axfoods restauranggrossist Snabbgross upp portarna för två nya butiker i det medlemsbaserade konceptet Snabbgross Club, denna gång i Luleå och Västerås. Detta innebär att nu totalt nio butiker i Sverige erbjuder unika restaurangvaror och stora förpackningar till låga priser för både företags- och privatkunder.

Svenskt nej till CSDDD: En besvikelse

Idag stod det klart att EU-medlemsstaterna inte kunde enas om EU-direktivet om företags ansvar för mänskliga rättigheter och miljö, CSDDD. Vid mötet i COREPER blev det tydligt att det inte fanns någon majoritet bakom förslaget, och enligt uppgifter var Sverige det enda landet som planerade att rösta nej.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil