Ny identitet utan Lina hos matkassen

Så ser det ut när Linas matkasse lanserar visuellt utan Lina som varit en del av varumärket sedan starten. Foto: Pressbild
Linas matkasse plockar bort grundaren Lina Gebäck från företagets layout och lanserar en visuell identitet som anses ”varm, lekfull och inbjudande”.

Nu lanserar Linas matkasse en uppdaterad visuell identitet samtidigt som antalet rätter kunderna kan välja mellan utökas från 50 till 80 varje vecka, skriver företaget i en pressrelease. 
– Breddningen är en del av en satsning mot alltmer personifierade matkassar och den nya identiteten med uppdaterad logotyp, nya färger och symboler ska markera de förändringar i tjänsten som gjorts sedan starten för 14 år sedan, skriver man.

– De senaste åren har vi gjort stora förändringar i vår produktmodell och idag kan våra kunder skräddarsy sina matkassar genom att välja rätter själva från ett brett utbud som nu blir ännu större. Den utvecklingen av vårt erbjudande behöver även återspeglas i vår visuella profil, säger Frida Bredin, marknadschef hos Linas matkasse.Den nya identiteten har skapats av varumärkesbyrån Grow och hämtar inspiration från köket med mönster från traditionella kökstextilier och smakrika färger inspirerade av färska råvaror. 
– Logotypen har förenklats och fått ett varmt, lekfullt och inbjudande uttryck med en egen röd färgton och distinkta former, i företagets beskrivning.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

KOMMER DU IHÅG?

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil