Svensk e-handel i kris enligt ny rapport

Svensk E-handel går sämre.. | FOTO: ALEXANDER MAKAROV
Svensk e-handel misslyckas i att bygga lönsamhet trots att handeln exploderat, är tesen i en ny rapport från ett företag som jobbar just med sådant.

Trots att den digitala handeln fullkomligt exploderat i pandemins spår befinner sig den svenska e-handeln i en akut kris, där nästan alla e-handlare misslyckas med att bygga lönsamma digitala varumärken, skriver John Karsberg och Niklas Bondesson från The North Alliance, ett byranätverk som arbetar just med att skapa tillväxt.

I den nya rapporten ”Nyckeln till lönsam e-handel – en studie om att ta mer betalt på nätet” har 1 500 konsumenter fått svara på frågor om 42 e-handlare och resultatet är enligt rapporten tydligt.
Få gör vad som krävs för att bli lönsamma på sikt och misslyckas med att nyttja de viktigaste värdena.

– Att så otroligt få e-handlare lyckas särskilja sitt erbjudande är oroväckande och visar den enorma okunskap som finns hos dagens e-handelsaktörer. Rapportens resultat talar sitt tydliga språk: om svenska e-handlare fortsätter så här är det bara en tidsfråga innan konkurserna avlöser varandra. Det är ett faktum att svensk e-handel står inför en akut kris säger, John Karsberg hos The North Alliance.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil