Kändisarna vi helst vill se på fotboll med

Kändisarna vi helst vill se på fotboll med
Foto: Michael Erhardsson / Mostphotos
Babben Larsson och David Sundin. Eller Victoria och Daniel. De två par vi helst skulle vilja se på fotbolls-EM ihop med, enligt en ny undersökning.

Babben Larsson och David Sundin. Eller Victoria och Daniel. De två par vi helst skulle vilja se på fotbolls-EM ihop med, enligt en ny undersökning.

Carlsberg Sverige har låtit Sifo ta reda på vilken kändisduo ett tusental svarande helst skulle vilja se på fotboll med under EM för herrar.
De svarande har då fått välja mellan tio kända kombinationer av kändisar och det visar sig då att det är Babben Larsson och David Sundin som flest skulle vilja se fotboll med.

Någon förklaring på varför man skulle vilja se fotboll tillsammans med dem gives icke i Carlsbergs pressmeddelande.
Samma sak gäller förstås varför man skulle vilja se fotboll tillsammans med paret på andra plats, prinsessan Victoria och prins Daniel (8 procent) eller tredjeplatsduon Kristina Luuk och Fredrik Lindström.

Här är i alla fall rangordningen bland de av Carlsberg utvalda paren för undersökningen

Babben Larsson & David Sundin (12%)
Kronprinsessan Victoria & Prins Daniel (8%)
Kristian Luuk & Fredrik Lindström (8%)
Ingvar Oldsberg & Björn Hellberg (7%)
Jennie Strömstedt & Steffo Törnqvist (5%)
Filip & Fredrik (4%)
Bianca Ingrosso & Pernilla Wahlgren (4%)
Anders Tegnell & Lena Hallengren (3%)
Lotta Lundgren & Erik Haag (2%)
Alex Schulman & Sigge Eklund (1%)

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil