Upptäck ost med mersmak från Arla®

Foto Pressbild

Lanseringsvecka. 07 /2023

Rek. Butikspris ca: Smakrike Bit 161.90 kr/kg

Rek Butikspris ca: Smakrike Skivade 36.50 kr/st

Upptäck ost med mersmak från Arla®

Arla® välkomnar en familj av ostar som förhöjer alla stunder och bringar mer smak till vardagen. Tre av ostarna existerar idag under varumärkena Arla KO® och Wästgöta Kloster® och kommer byta varumärke till Arla®. Anledning till bytet av varumärke är för att underlätta för konsument i butik och skapa en design som enkelt känns igen och kopplas till Arla® som varumärke. I familjen Smakrike tillkommer även en nyhet – en mild och krämig brittisk cheddar. 

591493    

Arla® Billinge skivad ost, 150g  

Vår goda Arla® Billinge 26% är mild med toner av nötighet och en behagligt frisk eftersmak. Den är kantfri, smidig och rundpipig och passar perfekt som pålägg eller snygga ostrullar tack vare den smidiga konsistensen. Symbolen med den blågula mjölkkannan garanterar 100 procent svensk mjölk.  

  

591539   

Arla® Billinge ost, ca 500g  

Vår goda Arla® Billinge 26% är mild med toner av nötighet och en behagligt frisk eftersmak. Den är kantfri, smidig och rundpipig och passar perfekt som pålägg eller snygga ostrullar tack vare den smidiga konsistensen. Symbolen med den blågula mjölkkannan garanterar 100 procent svensk mjölk.  

  

591580  

Arla® Billinge ost, ca 800g    

Vår goda Arla® Billinge 26% är mild med toner av nötighet och en behagligt frisk eftersmak. Den är kantfri, smidig och rundpipig och passar perfekt som pålägg eller att skära i bitar som tilltugg. Symbolen med den blågula mjölkkannan garanterar 100 procent svensk mjölk.   

591492  

Arla® Grädda skivad ost, 150g  

Vår goda Arla® Grädda 38% har en gräddig och fyllig arom, en smula syrlighet och en saftighet som får smaklökarna att jubla. Den grynpipiga Arla® Grädda är färdigskivad, perfekt som pålägg och den praktiska förpackningen är dessutom återförslutningsbar. Symbolen med den blågula mjölkkannan garanterar 100 procent svensk mjölk.  

  

591551  

Arla® Grädda ost, ca 500g  

Vår goda Arla® Grädda 38% har en gräddig och fyllig arom, en smula syrlighet och en saftighet som får smaklökarna att jubla. Den grynpipiga Arla® Grädda är perfekt som pålägg och den praktiska förpackningen är återförslutningsbar, vilket underlättar i vardagen. Symbolen med den blågula mjölkkannan garanterar 100 procent svensk mjölk.  

  

591560  

Arla® Delikata ost, ca 500g  

Arla® Delikata 33% har en balanserad söt, karamelliserad smak med lätt brända toner. Osten smakar allra bäst rumstempererad och kan med fördel njutas som pålägg, i matlagning eller som hårdost till ostbricka. Den praktiska förpackningen är återförslutningsbar, vilket underlättar i vardagen. Symbolen med den blågula mjölkkannan garanterar 100 procent svensk mjölk.  

  

591981    

Arla® Cheddar ost, ca 550g  

Arla® Cheddar 35% är mild och har en krämig konsistens. Passar fint på smörgås, till ostbrickan eller i toasten. Cheddar är också god i matlagning och är en brittisk klassiker. Njut av en smakrik mild cheddar!  

  

591674    

Arla® Cheddar skivad ost, 150g   

Arla® Cheddar 35% är mild och har en krämig konsistens. Passar fint på smörgås, till ostbrickan eller i toasten. Cheddar är också god i matlagning och är en brittisk klassiker. Njut av en smakrik mild cheddar!  

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

David von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil