Greenfood och Pressbyrån satsar

Greenfood gör en storsatsning på mat i kategorin food to go och lanserar ett nytt sortiment under namnet Greendeli hos Pressbyrån och 7-Eleven.

Greenfood, som äger varumärket Picadeli, gör sin största satsning inom food to go när man nu lanserar ett nytt sortiment under namnet Greendeli.
Varumärket lanseras hos Pressbyrån och 7-Eleven vilka gör om sitt materbjudande för att förnya sektorn helt hos sig.

52 produkter och lansering av varumärket Greendeli ska locka kunderna till närbutiker och kiosker.
– Vårt mål är att öka matförsäljningen de kommande åren genom att fortsätta etablera convenience-butikerna som en matdestination. För att lyckas med det behöver vi ett sortiment av goda produkter som tilltalar våra kunder. Det har Greenfood lyckats skapa, säger Carl Åkerblad, kategorichef på Pressbyrån, till conveniencestores.se.

Greendeli är en av Greenfoods största satsningar och den största efter att man tagit Picadeli till sju änder.
Nu vill man ta marknadsandelar även inom food to go-kategorin.

– Food-to-go har präglats av många lokala leverantörer och varumärken, ofta med snarlika smaker och otydliga förpackningar. Vi vill förenkla för alla genom att skapa ett mer tydligt sortiment, säger David Bennertun, som är vd för Greendeli Sweden AB.

– Detta är en god början. Nu väntar nästa steg där vi skapar bättre verktyg för butikerna i form av mer säljmaterial, inredning och fortsatt lansering av nyheter för att skapa en inspirerande hylla, säger Bennertun som även anser att man arbetar med hållbarhet.

Nu lanseras ett helt nytt varumärke som heter Greendeli. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.