Bidrar till att stötta Majblomman 2021

Bidrar till att stötta Majblomman 2021
I vår och sommar är Lönneberga med och stöttar Majblomman. Illustration: Atria och Lönneberga
Från april till augusti går en del av intäkten från varje Lönneberga-produkt till klassiska Majblomman och målet är att få in över 600 000 kr.

Från april till augusti går en del av intäkten från varje Lönneberga-produkt till klassiska Majblomman och målet är att få in över 600 000 kr.

Den som köper smörgåspålägg, korv eller kyckling från Lönneberga i sommar kommer inte bara att äta gott, utan också att göra gott, meddelar Atria som äger varumärket.
Från april till augusti går nämligen en del av intäkten av varje såld Lönnebergaprodukt till Majblomman.
Målet är att insamlingen ska generera över 600 000 kronor till organisationen.

När Majblomman nu för andra gången på 114 år får göra en stor del av insamlingen digitalt och utan skolbarn som säljer majblommor enligt traditionellt mönster dyker nya format upp.
Atria som äger varumärket Lönneberga stöttar i år den digitala insamlingen under parollen Ät gott, gör gott.

– Lönneberga står för gemenskap och glädjen att samlas kring god mat. Därför vill vi stötta Majblommans viktiga arbete för att motverka barnfattigdom och utanförskap, säger Jeanette Minnegård, Brand Manager Shopper and Customer på Atria.

Kampanjen innebär att en del av varje såld Lönnebergaprodukt går till Majblomman och deras arbete att motverka barnfattigdom i Sverige.
Målet är att insamlingen ska generera över 600 000 kronor till Majblommans arbete, pengar som används för att hjälpa barn och ungdomar från utanförskap.

Atria väljer också att stötta Majblommans insatser genom ett företagspaket och köper majblommor till hela sin personalstyrka.
– Vi vill rikta ett varmt tack till Atria som ställer upp för Majblomman med sin digitala insamling. Efter det tunga år som gått känns stödet extra fint, säger Liv Landell Major som är pressekreterare hos Majblomman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil