Nu storsatsar Cafégo ihop med Movement

Nu storsatsar Cafégo ihop med Movement
Rykande färskt kaffe ska bli rykande aktuellt när Movement nu promotar Cafégo. Foto: Pressbild Cafégo

Cafégo, profilerat med sitt sortiment av höghöjdskaffe, satsar rejält 2021 när nu Movement börjar offensiven inom säljarbetet för kaffeutmanaren.

Cafégo, med företagsnamnet Sofiero kafferosteri, startade för några år sedan av en grupp entusiaster med erfarenhet ur kaffesektorn och med viljan att skapa något nytt.
Profilen i Cafégos fall blev att satsa på kaffebönor odlade på hög höjd och i alla Cafégos produkter kommer minst 50 procent av råvaran alltid från plantager på mer än 1 200 meters höjd över havet.

Nu vill man ta ytterligare steg framåt inom dagligvaruhandeln, en av hävd konservativ bransch.
Ett av skälen till framgång tror man kunna vara den bredd i kaffeutbudet vi sett i Sverige de senaste decennierna och den grund man lagt hittills på marknaden.

Under hösten började Movements säljkår arbeta med Cafégo i butik.
Movement ska med sin expertis synliggöra varumärket och på så vis få fler att upptäcka smaken av deras kvalitetskaffe.
– Cafégo har tydliga ambitioner att växa kraftigt kommande år för att erbjuda svenska konsumenter ett kvalitetskaffe. Då känns det tryggt att hitta en samarbetspartner i Movement som agerar proaktivt och professionellt över hela riket. Vi ser med tillförsikt fram emot samarbetet med Movements duktiga team, säger Cafégos vd Jonas Scherp.

Även Jennifer Friman, vd för Movement, är förväntansfull kring det aktuella samarbetet.
– Att få hjälpa Cafégo att nå ut med en dryck som avnjuts av hela 82 procent av den svenska befolkningen är en ära. Att få förse butikerna med kvalitetskaffe, framtaget av kaffeälskare – som även har en modern design och känsla – känns riktigt roligt, konstaterar Friman.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Sia-glass redovisar 2020 som rekordår

Sia-glass redovisar 2020 som rekordår

Glassmarknaden har varit god under 2020 och för Sia-glass redovisar man att årets storsäljare är en svensk klassiker. Det handlar om glassbåten…

Bara kaffe latte hos Löfbergs nu?

Bara kaffe latte hos Löfbergs nu?

Anders Fredriksson lämnar Norrmejerier för att börja ett nytt jobb som koncernchef och vd för Löfbergs. Fredriksson tar över på nya jobbet 9 augusti. Efter

Dålig märkning om bekämpningsmedel

Dålig märkning om bekämpningsmedel

Varannan vara som behandlats med bekämpningsmedel saknar rätt märkning i Sverige, konstaterar Kemikalieinspektionen efter en stor granskning.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.