Nu storsatsar Cafégo ihop med Movement

Nu storsatsar Cafégo ihop med Movement
Rykande färskt kaffe ska bli rykande aktuellt när Movement nu promotar Cafégo. Foto: Pressbild Cafégo
Cafégo, profilerat med sitt sortiment av höghöjdskaffe, satsar rejält 2021 när nu Movement börjar offensiven inom säljarbetet för kaffeutmanaren.

Cafégo, profilerat med sitt sortiment av höghöjdskaffe, satsar rejält 2021 när nu Movement börjar offensiven inom säljarbetet för kaffeutmanaren.

Cafégo, med företagsnamnet Sofiero kafferosteri, startade för några år sedan av en grupp entusiaster med erfarenhet ur kaffesektorn och med viljan att skapa något nytt.
Profilen i Cafégos fall blev att satsa på kaffebönor odlade på hög höjd och i alla Cafégos produkter kommer minst 50 procent av råvaran alltid från plantager på mer än 1 200 meters höjd över havet.

Nu vill man ta ytterligare steg framåt inom dagligvaruhandeln, en av hävd konservativ bransch.
Ett av skälen till framgång tror man kunna vara den bredd i kaffeutbudet vi sett i Sverige de senaste decennierna och den grund man lagt hittills på marknaden.

Under hösten började Movements säljkår arbeta med Cafégo i butik.
Movement ska med sin expertis synliggöra varumärket och på så vis få fler att upptäcka smaken av deras kvalitetskaffe.
– Cafégo har tydliga ambitioner att växa kraftigt kommande år för att erbjuda svenska konsumenter ett kvalitetskaffe. Då känns det tryggt att hitta en samarbetspartner i Movement som agerar proaktivt och professionellt över hela riket. Vi ser med tillförsikt fram emot samarbetet med Movements duktiga team, säger Cafégos vd Jonas Scherp.

Även Jennifer Friman, vd för Movement, är förväntansfull kring det aktuella samarbetet.
– Att få hjälpa Cafégo att nå ut med en dryck som avnjuts av hela 82 procent av den svenska befolkningen är en ära. Att få förse butikerna med kvalitetskaffe, framtaget av kaffeälskare – som även har en modern design och känsla – känns riktigt roligt, konstaterar Friman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

Mera glutenfritt på export

Fria bröd, som sedan tidigare exporterar glutenfria kanelbullar, breddar nu sortimentet med en glutenfri vaniljbulle.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil