Nu storsatsar Cafégo ihop med Movement

Nu storsatsar Cafégo ihop med Movement
Rykande färskt kaffe ska bli rykande aktuellt när Movement nu promotar Cafégo. Foto: Pressbild Cafégo
Cafégo, profilerat med sitt sortiment av höghöjdskaffe, satsar rejält 2021 när nu Movement börjar offensiven inom säljarbetet för kaffeutmanaren.

Cafégo, profilerat med sitt sortiment av höghöjdskaffe, satsar rejält 2021 när nu Movement börjar offensiven inom säljarbetet för kaffeutmanaren.

Cafégo, med företagsnamnet Sofiero kafferosteri, startade för några år sedan av en grupp entusiaster med erfarenhet ur kaffesektorn och med viljan att skapa något nytt.
Profilen i Cafégos fall blev att satsa på kaffebönor odlade på hög höjd och i alla Cafégos produkter kommer minst 50 procent av råvaran alltid från plantager på mer än 1 200 meters höjd över havet.

Nu vill man ta ytterligare steg framåt inom dagligvaruhandeln, en av hävd konservativ bransch.
Ett av skälen till framgång tror man kunna vara den bredd i kaffeutbudet vi sett i Sverige de senaste decennierna och den grund man lagt hittills på marknaden.

Under hösten började Movements säljkår arbeta med Cafégo i butik.
Movement ska med sin expertis synliggöra varumärket och på så vis få fler att upptäcka smaken av deras kvalitetskaffe.
– Cafégo har tydliga ambitioner att växa kraftigt kommande år för att erbjuda svenska konsumenter ett kvalitetskaffe. Då känns det tryggt att hitta en samarbetspartner i Movement som agerar proaktivt och professionellt över hela riket. Vi ser med tillförsikt fram emot samarbetet med Movements duktiga team, säger Cafégos vd Jonas Scherp.

Även Jennifer Friman, vd för Movement, är förväntansfull kring det aktuella samarbetet.
– Att få hjälpa Cafégo att nå ut med en dryck som avnjuts av hela 82 procent av den svenska befolkningen är en ära. Att få förse butikerna med kvalitetskaffe, framtaget av kaffeälskare – som även har en modern design och känsla – känns riktigt roligt, konstaterar Friman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

440 miljoner kronor till Arlabönder

Arlabönder runt om i Sverige kommer att dela på en utdelning på cirka 440 miljoner kronor som en del av den efterlikvid som beslutades av Arlas högsta beslutande organ. Det totala beloppet för hela Arlas nordiska mjölkbönder är cirka 270 miljoner euro.

Ökar ersättningen till norrländska mjölkbönder

Från och med den 1 mars 2024 höjer Norrmejerier ersättningen för mjölkråvara med 30 öre. Beslutet välkomnas av både mjölkbönder och företagsledningen som ser det som ett nödvändigt steg med tanke på de utmaningar som mjölkbönderna i Norrland står inför.

Premiär för två nya Snabbgross Club

Den 29 februari slår Axfoods restauranggrossist Snabbgross upp portarna för två nya butiker i det medlemsbaserade konceptet Snabbgross Club, denna gång i Luleå och Västerås. Detta innebär att nu totalt nio butiker i Sverige erbjuder unika restaurangvaror och stora förpackningar till låga priser för både företags- och privatkunder.

Svenskt nej till CSDDD: En besvikelse

Idag stod det klart att EU-medlemsstaterna inte kunde enas om EU-direktivet om företags ansvar för mänskliga rättigheter och miljö, CSDDD. Vid mötet i COREPER blev det tydligt att det inte fanns någon majoritet bakom förslaget, och enligt uppgifter var Sverige det enda landet som planerade att rösta nej.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil