Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Willys öppnar i Åmål

Fucking Åmål? Nej. Shopping Åmål. Nu flyttar Eurocash-butiken där för att istället öppna igen som Willys-butik i nytt läge och med planerat öppnande innan sommaren 2021.

Idag meddelar Axfood att allt är klart för en ny Willys-butik i Åmål med planerad invigning innan sommaren 2021.
Det handlar om en flytt där den nuvarande Eurocash-butik i Åmål försvinner och istället återuppstår som Willys i ett nytt läge.

Den nya Willys-butiken i Åmål hamnar i ett bra läge, anser man, vid rondellen längs väg E45 genom Åmål.
Det handlar om nybyggda lokaler på ungefär 3 500 kvadratmeter och med bra parkeringsmöjligheter.

– Området är för oss en vit fläck på kartan, så det är väldigt glädjande att vi ska öppna en ny butik i Åmål som kommer att täcka in ett nytt upptagningsområde. Här finns stor potential för Willys koncept, tror Tor Gullberg, etableringschef hos Willys.

Fokus i butiken kommer ligga på färskvaror som kött, frukt och grönt, chark, mejeri och butiksgräddat bröd. Det kommer även finnas en stor andel ekologiska och miljömärkta varor i sortimentet, meddelar man.
Alla tillsvidareanställda medarbetare i Eurocash-butiken erbjuds fortsatt anställning hos Willys.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch