Systembolaget ska testa självutcheckning

Systembolaget ska testa självutcheckning
Foto: Mostphotos
Redan denna septembermånad inleder Systembolaget ett test med självutcheckningskassor. Försöket sker i en butik i Stockholm och en butik i Örebro.

Redan denna septembermånad inleder Systembolaget ett test med självutcheckningskassor. Försöket sker i en butik i Stockholm och en butik i Örebro.

Systembolaget utvecklar och testar nytt för att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar, skriver företaget i en pressrelease.
Undersökningar visar att många av kunder vill kunna handla smidigt och enkelt när de handlar en eller få varor, därför testar vi självutcheckningskassor i ett par butiker med start i september 2021, är en konsekvens av det beskedet skriver man.

Systembolaget inleder testet av självutcheckning den 13 september 2021 i butikerna på Torsplan i Stockholm och Kungsgatan i Örebro.
Testet är planerat att pågå till maj 2022 och kommer att utvärderas löpande längs vägen.

– I direkt anslutning till den ordinarie kassan kommer kunder kunna välja kassan med självutcheckning där vi har medarbetare på plats för att säkerställa att Systembolagets försäljningsregler efterföljs, säger Willy Pettersson som är butikschef i den aktuella Örebro-butiken.

– Eftersom alkohol inte är som andra varor kommer vi att genomföra självutcheckningen på vårt sätt.  För oss är det viktigt att kunderna alltid ska kunna lita på att vi säljer med ansvar – med omtanke om alla, tillägger han.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil