Arla bjuder in till nytt digitalt kosläpp

Arla bjuder in till nytt digitalt kosläpp
En glad ko och 24 april bjuder Arla på många sådana när det blir digitalt kosläpp. Foto: Pressbild Arla
För andra året bjuder Arla in till ett digitalt kosläpp. Förra årets upplaga fick nästan 700 000 visningar och nu hoppas företaget på en ny succé.

För andra året bjuder Arla in till ett digitalt kosläpp. Förra årets upplaga fick nästan 700 000 visningar och nu hoppas företaget på en ny succé.

Förra årets digitala kosläpp hade närmare 700 000 visningar, meddelar Arla som denna coronavår nummer 2 bjuder in hela Sverige att bevittna när kossor skuttar ut på grönbete.
Sändningen leds av duon Mia Parnevik och Hampus Hedström och genom samarbeten med mer än 120 bagerier kommer tittarna bjudas på 32 000 bullar som kan avnjutas framför det digitala kosläppet 24 april.

Vid förra årets kosläpp bar några av kossorna en Gopro-kamera vilket var uppskattat av tittarna.
I år vill Arla ta ytterligare ett steg för att komma närmare kossorna på digitalt avstånd genom at ”facetajma” med korna(!).
– Vi är nog många som suttit på digitala möten och försökt höra vad deltagarna säger. I samband med årets kosläpp kommer några tittare få möjlighet att facetajma med kossor. Vi får hoppas att ingen har mobilen på ”muuu(te)”, säger Henrietta Anefalk, projektledare för det digitala kosläppet på Arla med en lätt göteborgsk touch.

För andra året i rad bjuder Arla in allmänheten till en digital kosläppsfest. Under livesändningen som leds av Mia Parnevik och Hampus Hedström ges tittarna en inblick i hur det ser ut på en gård, vad bondelivet innebär, bondens relation till korna och får självklart se när kossorna skuttar ut på betet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

CBS öppnar sin tredje Coop Mini

Coop butiker & stormarknader, CBS, inviger på fredag sin tredje obemannade butik. Denna Coop Mini öppnar i Gåvsta nordost om Uppsala.

Apotea ska växa så in i Norden

Det är Norden nästa som gäller för nätapoteket Apotea som ska växa via investeringar i norska och finska nätapotek framöver.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil