Lanserar Krav-märkt nötfärs tillsammans

Lanserar Krav-märkt nötfärs tillsammans
Så ser det ut när Svenskt butikskött lanserar ihop med Upplandsbondens. Foto: Pressbild
Svenskt butikskött fortsätter sina nysatsningar. Nu lanserar man i Uppsala en Krav-märkt, ekologisk nötfärs i samarbete med Upplandsbondens.

Svenskt butikskött fortsätter sina nysatsningar. Nu lanserar man i Uppsala en Krav-märkt, ekologisk nötfärs i samarbete med Upplandsbondens.

Från och med vecka 40 fick en ny nötfärs i kyldisken i utvalda Ica- och Coop-butiker i Uppsala.
Det är Svenskt butikskött som tillsammans med Upplandsbondens lanserar en nötfärs med regional förankring men även ekologisk och Krav-certifierad.

– Vi är glada att tillsammans med Upplandsbondens lansera ett koncept som blir det bästa av två världar; ett regionalt och ekologiskt koncept i ett, säger Svenskt butikskötts produktchef Robert Tundal.
– Vi har sedan tidigare vårt regionala konceptvarumärke Smak av Gotland, samt vårt ekologiska Krav-märkta kött. Att nu få möjligheten att erbjuda konsumenter ett varumärke med båda delar känns riktigt bra och helt rätt i tiden, tillägger han.

Upplandsbondens består av ett antal ekologiska gårdar runt om i Uppland där hela kedjan är kontrollerad och certifierad av Krav, från gårdarnas växtodling och djurhållning, till livsmedelsförädlingen och butik.

– För oss är det här en dröm som går i uppfyllelse, just att få skapa ett regionalt koncept. Det är något som våra medlemmar önskat länge. Vi inom Upplandsbondens vill att lokalt kvalitetskött ska vara lättillgängligt för alla, säger Upplandsbondens Maria Åkerstedt.
– Alla har inte möjlighet att ta sig till en gårdsbutik eller köpa en hel köttlåda av bra lokalt ekologiskt kött. Denna satsning innebär att vi ger konsumenter möjlighet att handla riktigt bra kött i butik.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Änglamark pasta byter till papp

Änglamark pasta byter till papp. Alla förpackningar byts ut och besparingen blir enligt Coop 300 ton plast per år.

20 år sedan Lidl öppnade i Sverige

25 september var det exakt 20 år sedan Lidl öppnade sina första butiker i Sverige. Idag har kedjan 205 butiker från Trelleborg till Boden.

Inredningsföretag köper studio

Butiksinredningsföretaget Nitton93 köper Studio Johansson Bergvall som under lång tid arbetat med utveckling av bland annat Icanders för Ica Sverige.

Kronprinsparet på besök hos Fazer

Livsmedelsinnovationer och hållbarhet stod i centrum när kronprinsessan Victoria och prins Daniel besökte Fazer i Vanda förra veckan.

Circle K tar nytt steg kring hållbarhet

För att minska antalet engångsartiklar gör Circle K ett nytt test ihop med Panter och Tingstad. Det handlar om ett cirkulärt system för takeaway-mat.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil