Lanserar Krav-märkt nötfärs tillsammans

Lanserar Krav-märkt nötfärs tillsammans
Så ser det ut när Svenskt butikskött lanserar ihop med Upplandsbondens. Foto: Pressbild
Svenskt butikskött fortsätter sina nysatsningar. Nu lanserar man i Uppsala en Krav-märkt, ekologisk nötfärs i samarbete med Upplandsbondens.

Svenskt butikskött fortsätter sina nysatsningar. Nu lanserar man i Uppsala en Krav-märkt, ekologisk nötfärs i samarbete med Upplandsbondens.

Från och med vecka 40 fick en ny nötfärs i kyldisken i utvalda Ica- och Coop-butiker i Uppsala.
Det är Svenskt butikskött som tillsammans med Upplandsbondens lanserar en nötfärs med regional förankring men även ekologisk och Krav-certifierad.

– Vi är glada att tillsammans med Upplandsbondens lansera ett koncept som blir det bästa av två världar; ett regionalt och ekologiskt koncept i ett, säger Svenskt butikskötts produktchef Robert Tundal.
– Vi har sedan tidigare vårt regionala konceptvarumärke Smak av Gotland, samt vårt ekologiska Krav-märkta kött. Att nu få möjligheten att erbjuda konsumenter ett varumärke med båda delar känns riktigt bra och helt rätt i tiden, tillägger han.

Upplandsbondens består av ett antal ekologiska gårdar runt om i Uppland där hela kedjan är kontrollerad och certifierad av Krav, från gårdarnas växtodling och djurhållning, till livsmedelsförädlingen och butik.

– För oss är det här en dröm som går i uppfyllelse, just att få skapa ett regionalt koncept. Det är något som våra medlemmar önskat länge. Vi inom Upplandsbondens vill att lokalt kvalitetskött ska vara lättillgängligt för alla, säger Upplandsbondens Maria Åkerstedt.
– Alla har inte möjlighet att ta sig till en gårdsbutik eller köpa en hel köttlåda av bra lokalt ekologiskt kött. Denna satsning innebär att vi ger konsumenter möjlighet att handla riktigt bra kött i butik.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Snacksa med GØL truffle och parmesan

GØL Salami snacks är en favorit hos många, då snacksen passar till så många olika tillfällen. Oermotståndligt goda både som ett mellanmål i farten eller

Inga skolungdomar släpps in skoltid

Skolungdomar är inte längre välkomna hos Coop i Bengtsfors efter återkommande snatterier. Butikens ledning ser sig nödgad att ta beslutet.

Arla räddar tre ton mat om dagen

Arla har räddat närmare 1 800 ton mat sedan början av 2021 och inför Internationella matsvinnsdagen vill man nu sporra fler att minska svinnet.

Svenska kaffekedjan Fogarolli prisad

Fogarolli har tilldelats ”Special Award for Resilience” vid European Franchise Awards 2022, ett av fem priser som delades ut under galan i Bryssel.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil