Pressbyrån öppnar helt obemannad

Pressbyrån öppnar helt obemannad
Reitans affärsutvecklingschef Maria Isaksson frontar den nya Pressbyrån Go som öppnar vid Mall of Scandinavia. Foto: Pressbild

Reitan convenience, som äger Pressbyrån, tar nu ett steg till och öppnar en helt obemannad butik som är placerad utanför Mall of Scandinavia i Solna.

Pressbyrån är alltså på väg att öppna sin första helt fristående och likaledes helt obemannade enhet med namnet Pressbyrån Go.

Det gör man utanför Mall of Scandinavia och erbjuder vad man kallar ”ett fantastiskt koncept”.

Snart öppnar vi vår första helt fristående Pressbyrån Go utanför Westfield Mall of Scandinavia. Möt Maria Isaksson, affärsutvecklingschef på Reitan Convenience, som ansvarar för den satsningen. Här berättar hon om en del av arbetet med möta kunden i en ny tid.

– Det här blir vår första fristående obemannade Pressbyrån Go-butik. Den bygger på samma koncept som vår första Pressbyrån Go, med den stora skillnaden att den här butiken är helt fristående, berättar Reitans affärsutvecklingschef Maria Isaksson i Pressbyråns pressrum.

Vad är det bästa med det obemannade konceptet?
– Det stora med Pressbyrån Go är dels att det är så enkelt för kunden att handla. Men det är också ett fantastiskt koncept eftersom det möjliggör för fastighetsägare och andra aktörer att erbjuda människor möjligheten att handla mat, dryck och andra convenience-produkter även på platser där det inte finns tillräckliga kundflöden för att ha en bemannad butik, sammanfattar Isaksson. Även för den här processen har Corona-läget påverkat utvecklingen, berättar Maria Isaksson.

– När vi började med utvecklingen av Go-konceptet jobbade vi mycket på att göra det tekniskt möjligt att många kunder skulle kunna handla samtidigt – det avvaktar vi nu med. Givet pandemin har vi istället löst det så att man kommer få vara helt själv i butiken.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Återvinningsappen Bower har blivit en succé och uppmärksammats både i Sverige och internationellt. Nu tecknar Coop ett nationellt avtal med Bower.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.