Emojis för lösgodis nytt från Candyking

Emojis för lösgodis nytt från Candyking
Nu tar Cloetta och Candyking emojis till hjälp för att sälja mer lösgodis. Foto: Pressbild Cloetta
Från vecka 17 finns 50 lösgodissorter att ladda ned till mobilen när Candyking lanserar sina godisemojis som ett nytt grepp på lösgodis-marknaden.

Från vecka 17 finns 50 lösgodissorter att ladda ned till mobilen när Candyking lanserar sina godisemojis som ett nytt grepp på lösgodis-marknaden.

Det är alltså premiär för Candykings nya grepp med godisemojis där man från vecka 17 kan ladda ner 50 lösgodissorter i sin telefon och därmed underlätta för att alla ska få ”rätt” sorts godis med hem i påsen, menar Candyking.
– Kommunikationskonceptet kommer att vara en av grundstenarna på CandyKings nordiska pick & mix-marknad, för att direkt sätta associationen mellan varumärket, lösgodis och personliga favoriter, säger Cloettas Andrea Lindgren.

– Vi ser att lanseringen av våra emojis kommer att underlätta dialogen mellan vänner och familj som nu kan dela sina personliga favoriter med varandra på ett enkelt sätt, tillägger hon om dessa emojis som kan laddas ned och kommer att bli fler över tid.

Med lanseringen av godisemojis vill Candyking fortsäta bygga varumärke inom lösgodis där Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa, enligt pressreleasen.
I Sverige står lösviktsgodis för 30 procent av den totala konsumtionen men 2020 och inledningen av 2021 har varit tuffare då allt i lösvikt haft svåra tider under coronapandemin då konsumenter i hög grad undvikit oförpackat.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil