Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Clas Ohlson lanserar barnrummet

Hållbara träleksaker i fokus. En barnrumssatsning som präglas av miljö- och hållbarhetstänk. Delar i Clas Ohlsons nya strategi för smarta och smakfulla lösningar även för de små i hemmet.

Clas Ohlson lanserar nu barnrummet där hållbara träleksaker står i fokus. Det handlar om ett sortiment för att organisera, inreda och skapa lek för de små i hemmet.
Som en del i det kommer alltså den nya serien egendesignade träleksaker med FSC-märkning.

Ambitionen är att inspirera till pyssel för stora och små och göra barnrummet roligare och samtidigt enklare att organisera och hålla ordning i.
Produktmässigt pushar Clas Ohlson särskilt för den nya serien träleksaker.

– Både föräldrar och barn uppskattar hållbara och pedagogiska leksaker, och det känns superspännande att vi redan har tagit fram så här många produkter – och det här är bara början, säger Anna Stenvi som är produktchef för barn och lek hos Clas Ohlson.

Clas Ohlson lanserar flera träleksaker som ska inspirera till lek. Med till exempel ett bilgarage är barnen fria att själva skapa en historia och bestämma vad som ska ingå i den.
Några av träleksakerna uppmuntrar även barnen att lära sig nya saker. Ett exempel är bultbrädan där barn lär sig slå ner klossar och samtidigt övar motoriken.

För att lättare hålla snyggt i barnrummet finns förvaringslösningar som går att mixa och matcha i olika former och färger.
För att underlätta sorteringen, och även inkludera barnen i att hålla ordning, finns små klisteretiketter med olika symboler att fästa på förvaringen.

– Vårt mål är att erbjuda en helhetslösning för barnrummet. Vi vill bli en destination för smarta och smakfulla lösningar för barnens alla ytor i hemmet. Och vi är på god väg, säger Anna Stenvi.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Coronaviruset påverkar H&M

H&M-gruppen kommer att påverkas rejält och en längre tid av coronaviruset, Credit Suisse tror att försäljningen kommer att påverkas negativt

Martina Haag frontar Hemköp

Hemköp fortsätter att knyta kända ansikten och från och till matprofiler till sig i  konceptet ”Från en matälskare till en

Fazer lanserar Svenskt havreris

Ett svenskodlat klimatsmart havreris. Så lanserar Fazer ”Svenskt havreris”, varumärke Frebaco, med en sjättedel av det thailändska risets klimatpåverkan, hävdar

Willys öppnar på Bryggudden

Vilket kaffe man bjuder på vid premiären behöver man kanske inte fundera på. Idag öppnar Willys på Bryggudden i Karlstad

Coop säljer lokalt på nätet

Coop tar nu ett nytt grepp där man lanserar en ”gårdsbutik” online. ”Med den nya gårdsbutiken på coop.se kan man

Tror på svensk servicehandel

Var fjärde s k conveniencebutik försvinner inom tio år, tror man i Danmark. I Sverige är man positiv och tror

Coop lägger ner i Ramnäs

Coop lägger ned sin butik i Ramnäs, Surahammar. Därmed förlorar orten inte bara sin sista butik utan även apotek och

Lidl rekryterar från Ica

Niclas Haglund har fått jobb på marknads och kommunikation hos Lidl Sverige där han ska arbeta som konceptdesigner, art director

Kan få outlet med lyxmärken

En outletby med märken som Gucci och Versace? I lilla Löddeköpinge? Så kan det bli sedan kommunen och Rioja estates

Gratis släp hos Max i Örebro

Max burgers och Freetrailer inleder ett samarbete vid Max restaurang i Lillån norr om Örebro. Som ett utbyggt kunderbjudande erbjuder

Ekomjölk får klimatvänlig förpackning

Skånemejeriernas ekologiska produkter “Hjordnära” får nya kartongförpackningar. De  tillverkas av Elopak och garanteras vara helt koldioxidneutrala. Skånemejeriernas miljösatsning har som

Lidl-bygge ännu inte avgjort

Denna vecka hamnar Lidls planer på att bygga i Karlstad på politikernas bord igen. Lidl har efter två år inte

Superlokal nätmat i konkurs

Man tog in 80 miljoner kr i kapital men fick aldrig ordning på affärerna. Nu går nätmatbutiken Fodi i konkurs

Picards nya i butikerna

Picard lanserar vårens asiatiska sortiment med kryddstarka nyheter. Lanseringsdatum är 12 februari och i butikerna finns 50 asiatiska produkter i

Högsta vinsten någonsin

Det ekonomiska resultat som Lantmännen redovisar för 2019 slår rekord. Resultatet efter finansnetto, strax under 1,9 miljarder kr, är den

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch