Clas Ohlson lanserar barnrummet

Hållbara träleksaker i fokus. En barnrumssatsning som präglas av miljö- och hållbarhetstänk. Delar i Clas Ohlsons nya strategi för smarta och smakfulla lösningar även för de små i hemmet.

Clas Ohlson lanserar nu barnrummet där hållbara träleksaker står i fokus. Det handlar om ett sortiment för att organisera, inreda och skapa lek för de små i hemmet.
Som en del i det kommer alltså den nya serien egendesignade träleksaker med FSC-märkning.

Ambitionen är att inspirera till pyssel för stora och små och göra barnrummet roligare och samtidigt enklare att organisera och hålla ordning i.
Produktmässigt pushar Clas Ohlson särskilt för den nya serien träleksaker.

– Både föräldrar och barn uppskattar hållbara och pedagogiska leksaker, och det känns superspännande att vi redan har tagit fram så här många produkter – och det här är bara början, säger Anna Stenvi som är produktchef för barn och lek hos Clas Ohlson.

Clas Ohlson lanserar flera träleksaker som ska inspirera till lek. Med till exempel ett bilgarage är barnen fria att själva skapa en historia och bestämma vad som ska ingå i den.
Några av träleksakerna uppmuntrar även barnen att lära sig nya saker. Ett exempel är bultbrädan där barn lär sig slå ner klossar och samtidigt övar motoriken.

För att lättare hålla snyggt i barnrummet finns förvaringslösningar som går att mixa och matcha i olika former och färger.
För att underlätta sorteringen, och även inkludera barnen i att hålla ordning, finns små klisteretiketter med olika symboler att fästa på förvaringen.

– Vårt mål är att erbjuda en helhetslösning för barnrummet. Vi vill bli en destination för smarta och smakfulla lösningar för barnens alla ytor i hemmet. Och vi är på god väg, säger Anna Stenvi.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil