Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Ny hos Livsmedelsföretagen

*** Local Caption *** Sofie Eliasson Morsink. VD Coca Cola. Foto: Stefan Nilsson
Sofie Eliasson Morsink, vd för Coca-Cola European Partners i Sverige, är nu vice ordförande för Livsmedelsföretagen i Sverige efter stämman 7 maj.

Livsmedelsföretagen har hållit sin förbundsstämma. Det gjorde man 7 maj och där valdes Sofie Eliasson Morsink, vd för Coca-Cola European Partners i Sverige, till ny vice ordförande efter Anna Malmhake som kvarstår som ordinarie ledamot i styrelsen.
Nya i styrelsen är Noel Clarke, Jörgen Bergqvist och Maria Edmundsson.

Som så många andra har Livsmedelsföretagen fått anpassa sig till coronasituationen och genomförde förbundsstämman digital.
Lars Appelqvist omvaldes som ordförande för styrelsen och hyllar efter stämman sin styrelse.

− Sveriges tredje största industri förtjänar Sveriges bästa styrelse, och det tycker jag att vi har här på Livsmedelsföretagen. Våra ledamöter är inte bara ytterst kompetenta. De är dessutom oerhört engagerade och frikostiga med kloka tankar, kritiska synpunkter, nya perspektiv, viktiga kontakter och kreativa idéer, säger Lars Appelqvist.

– Jag vill särskilt tacka Anna Malmhake för hennes tid som vice ordförande. Vi har haft ett jättebra samarbete och kompletterat varandra väl. Annas unika kvaliteter, kunskap och erfarenhet är enormt värdefulla och jag är tacksam att hon är kvar i styrelsen.

Även hennes efterträdare får en verbal dunk i ryggen av Löfbergs vd;
– Sofie Eliasson Morsink blir en fantastisk efterträdare, och jag ser fram emot att tillsammans med henne, styrelsen och kansliet fortsätta utveckla Livsmedelsföretagen till en organisation som gör så mycket nytta som möjligt för våra 800 medlemsföretag, säger Lars Appelqvist:

Fakta/Livsmedelsföretagens nya styrelse
Lars Appelqvist, Löfbergs lila (ordförande)
Sofie Eliasson Morsink, Coca-Cola European Partners (vice ordförande)
Joakim Tilly, Swedish Match North Europé
Thomas Jensen, Kiviks musteri
Henrik Samuelson, Paulig Foods
Malin Jennerholm, Orkla conf. & snacks Sverige
Marcus Bjurklint, Hafi, Hallands fruktindustri
Stefan Fritzdorf, Vivels i Stockholm
Patrik Hansson, Arla Foods
Håkan Christensson, Lyckeby Culinar
Jonas Tunestål, KLS Ugglarp
Jarmo Lindholm, Atria Sverige
Noel Clarke, Unilever Norden
Carl Peter Thorwid, Lantmännen Cerealia
Anna Malmhake, The Absolut Company
Suppleanter
Anders Fredriksson, Norrmejerier ek. förening
Martina Flemström, Upfield
Jörgen Svensson, Ingelsta kalkon
Maria Edmundsson, Mobergarna
Jörgen Bergqvist, Fiskeriet Sverige
Jeanine Holmgren, Dahls bageri

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.