Cloetta väljer Infor-lösning

Cloetta har valt en ny molnbaserad affärslösning. | Foto av Michael Erhardsson
Konfektledaren driver innovation och anpassning med Infor Cloudsuite food & beverage i ett avtal som förväntas vara i drift under 2021 hos Cloetta.

Infor, ledande leverantör av sofistikerade, branschspecifika affärslösningar för molnet, meddelar idag att Cloetta, ett ledande konfektföretag i Nordeuropa, valt Infor Cloudsuite food & beverage för att stödja sin digitala transformation och driva innovation i sin verksamhet. Lösningen förväntas vara i drift 2021 för 650 användare på Cloetta.

Cloetta valde Infor Cloudsuite food & beverage baserat på flera faktorer. En är att Cloetta har varit Infor M3-kund i många år och därför fanns det redan en långvarig och pålitlig relation med Infor.
Dessutom var man imponerad av den omfattande branschfunktionaliteten i Infor Cloudsuite food & beverage.
Den stödjer både nyanserna och dynamiken i Cloettas verksamhet, inklusive kvalitetskontroll, recepthantering och spårbarhet. I linje med sin strävan att förnya var lösningens moderna molnarkitektur nyckeln till beslutet.

– För att möta behoven på marknaden är det absolut nödvändigt att vi har smidigheten att kunna svara snabbt på trender och kunna dra nytta av nya möjligheter för att på så sätt kunna maximera försäljningen, säger Per Svensson, IT-chef, Cloetta.

– Genom att gå över till en modernare, digitaliserad plattform som stödjer innovation och optimerar verksamheten, är vi övertygade om att Infor Cloudsuite food & beverage var rätt lösning för Cloetta. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Infor framgent, trygga i vetskapen att vi kommer ha branschledande möjligheter att ta marknadsandelar på våra nyckelmarknader och segment.

– Digitalisering är utan tvekan en avgörande faktor för att ta marknadsandelar, säger Johan Made, chef norra, västra och östra Europa på Infor. Infors mikro-vertikala fokus är anpassat för att hantera frågor som är specifika för en viss bransch, vare sig det handlar om processer, regelefterlevnad, standarder, KPI eller andra mått som mikrovertikala företag som Cloetta behöver för att öka kapaciteten och i slutändan marknadsandelarna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil