Cloetta väljer Infor-lösning

Cloetta har valt en ny molnbaserad affärslösning. | Foto av Michael Erhardsson
Konfektledaren driver innovation och anpassning med Infor Cloudsuite food & beverage i ett avtal som förväntas vara i drift under 2021 hos Cloetta.

Infor, ledande leverantör av sofistikerade, branschspecifika affärslösningar för molnet, meddelar idag att Cloetta, ett ledande konfektföretag i Nordeuropa, valt Infor Cloudsuite food & beverage för att stödja sin digitala transformation och driva innovation i sin verksamhet. Lösningen förväntas vara i drift 2021 för 650 användare på Cloetta.

Cloetta valde Infor Cloudsuite food & beverage baserat på flera faktorer. En är att Cloetta har varit Infor M3-kund i många år och därför fanns det redan en långvarig och pålitlig relation med Infor.
Dessutom var man imponerad av den omfattande branschfunktionaliteten i Infor Cloudsuite food & beverage.
Den stödjer både nyanserna och dynamiken i Cloettas verksamhet, inklusive kvalitetskontroll, recepthantering och spårbarhet. I linje med sin strävan att förnya var lösningens moderna molnarkitektur nyckeln till beslutet.

– För att möta behoven på marknaden är det absolut nödvändigt att vi har smidigheten att kunna svara snabbt på trender och kunna dra nytta av nya möjligheter för att på så sätt kunna maximera försäljningen, säger Per Svensson, IT-chef, Cloetta.

– Genom att gå över till en modernare, digitaliserad plattform som stödjer innovation och optimerar verksamheten, är vi övertygade om att Infor Cloudsuite food & beverage var rätt lösning för Cloetta. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Infor framgent, trygga i vetskapen att vi kommer ha branschledande möjligheter att ta marknadsandelar på våra nyckelmarknader och segment.

– Digitalisering är utan tvekan en avgörande faktor för att ta marknadsandelar, säger Johan Made, chef norra, västra och östra Europa på Infor. Infors mikro-vertikala fokus är anpassat för att hantera frågor som är specifika för en viss bransch, vare sig det handlar om processer, regelefterlevnad, standarder, KPI eller andra mått som mikrovertikala företag som Cloetta behöver för att öka kapaciteten och i slutändan marknadsandelarna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

Rättelse: Skapar en ny enhet

Tolv av Lekias 170 handlarägda butiker i Sverige och Norge genomför en koncernbildning inom Lekia. Den nya koncernens namn är Lekledaren.

Jättesatsning av Löfbergs i Karlstad

Familjen Löfberg, som äger kafferosteriet med samma namn, gör nu en jättesatsning i Karlstad med, bland annat, ett nytt stort kafferosteri.

Ny formel ska hjälpa med klappar

En ny formel ska hjälpa oss att köpa rätt julklappar, något som enligt en undersökning oroar väldigt många svenskar.

Nya EU-regler för förpackningar

EU har antagit nya regler för förpackningar och avfall från förpackningar. Samtidigt skapar man ett förbud mot s k ”evighetskemikalier”.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil