Corona tvingar Danone att stänga

Mejerijätten Danone stänger sig säljkontor i Solna med cirka 85 anställda. Orsaken är att en anställd visat sig vara smittad av coronaviruset efter en resa till Italien.

Två dagar efter en resa till Italien blev alltså en av Danones medarbetare i Sverige sjuk, smittad av Coronaviruset.
Nu stänger man säljkontoret i Solna med närmare 100 anställda.

Franska Danone äger i Sverige varumärken som Proviva och Activia.
Verksamheten i landet utgår från säljkontoret i Solna där cirka 85 anställda finns.

I torsdags stängde Danone kontoret på grund av ett bekräftat fall av coronasmitta i personalen.
De 85 anställda skickades hem och ska nu arbeta på distans under minst två veckor.

Den smittade medarbetaren hade gjort en privat resa till Italien, berättar Danones Maria Mossenberg för di.se.
– Under omständigheterna mår personen ganska bra och meddelade i fredags att hen inte längre har feber, säger hon.

Man har ändå vidtagit alla försiktighetsåtgärder, berättar hon.
– Kontoret är låst och vi har vidtagit åtgärder för städning och desinficering i början av veckan. Enligt Folkhälsomyndigheten är det väldigt osannolikt att det här viruset ska kunna överleva på ytor. Men vi gör det här ändå så att alla ska kunna känna sig trygga.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil